| کد خبر: 129065 |

راه‌های استان خراسان جنوبی نیازمند توجه جدی است

تین نیوز

استاندار خراسان جنوبی گفت: با عنایت به وسعت و پراکندگی جمعیت استان خراسان جنوبی راه های استان نیازمند توجه جدی‌تری است.

 

 
به گزارش ایسنا،  سید علی اکبر پرویزی ظهر امروز در دیدار معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در ماههای پایانی سال گذشته و ابتدای امسال با عنایت به توجه ویژه دولت به موضوع بهسازی راه های استان، شاهد تحولات خوبی در این زمینه هستیم.

 

وی با بیان اینکه در صورت ساماندهی و توجه بیشتر به فعالان و پیمانکاران حوزه راه، طرح های عمرانی مربوطه با سرعت بیشتری انجام می پذیرد، اضافه کرد: با عنایت به وسعت و پراکندگی جمعیت استان خراسان جنوبی، راه های استان نیازمند توجه جدی تری است.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت ادامه و تکمیل محور ارتباطی روم- سرایان، تصریح کرد: اهمیت موضوع از این جهت است که با تکمیل و راه اندازی این بخش از جاده های استان، هم ترافیک جاده های موازی کمتر خواهد شد و هم رفت و آمد مردم در شهرستان قائن و سرایان تسهیل خواهد شد.

 

پرویزی، بر ضرورت اولویت بندی اجرایی طرح ها و پروژه های حوزه راه در استان تاکید کرد و گفت: اولویت بندی و برنامه ریزی های صورت گرفته، بر مبنای جاده ها ی پرتردد و حادثه خیز استان انجام پذیرد.

 

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم تمرکز وزارت راه و شهرسازی و زیرمجموعه های استانی ذیربط بر تکمیل جاده بیرجند- قائن، خاطرنشان کرد: در 6 ماه گذشته با توجه به اولویت این مسیر، پیشرفت قابل ملاحظه ای را شاهد بوده ایم.

 

پرویزی، با بیان اینکه اگر بنا بر بهرهگیری از بودجه مصوب برای انجام طرح های حوزه راه بود، عملاً کار زیادی صورت نمی گرفت، تصریح کرد: تحولات و پیشرفت های اخیر در راهسازی استان، به دلیل تعامل، پیگیری و بهره گیری از اعتبارات سایر منابع بوده است.

 

وی توجه ویژه به راه های منتهی به مرز رسمی و گمرکات خروجی استان را خواستار شد و افزود: به عنایت به صادرات 1 میلیارد دلاری سال گذشته از گمرکات استان ، مذاکرات خوبی به منظور همکاری های مشترک با افغانستان در حوزه های بازرگانی و طرح های راه انجام گرفته است.

 

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی نیز در این دیدار گفت: از زمان شروع دولت تدبیر و امید، به لحاظ تخصیص اعتبارات تحولات خوبی صورت گرفته است،

 

امیر امینی تصریح کرد: در طرح جامع حمل و نقل، 2 کریدور مهم در استان خراسان جنوبی پیش بینی شده که در هنگام تکمیل، ظرفیت های جدیدی برای استان خواهند بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.