| کد خبر: 129003 |

زلزله سفیدسنگ به جاده های استان حدود 10 میلیارد ریال خسارت وارد کرد

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی خسارت ناشی از زلزله سفید سنگ به جاده های این استان را حدود 10 میلیارد ریال ذکر کرد.

 

به گزارش ایرنا، ​ابراهیم نصری افزود: با توجه به کوهستانی بودن برخی جاده ها در مناطق زلزله زده، پس از زمین لرزه کوهها و ترانشه ها (برآمدگی های کنار جاده) در این محدوده دچار ریزش یا سقوط سنگ شدند.
وی اظهار کرد: زمین لرزه مزبور خسارت جدی به راه های ارتباطی اصلی و اماکن فنی راه و پل های ارتباطی وارد نکرده و بیشتر خسارتها مربوط به ریزش سنگ ها و ترانشه های جاده ای بوده است.


وی گفت: این خسارتها اغلب در شهرستان های فریمان، تربت جام، مشهد و سرخس بوده که اقدامات لازم برای بهسازی جاده ها در حال اجراست.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با اشاره به آسیب ها و خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه به راه های استان افزود: برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از بلایای طبیعی، بازگشایی آبروها و نهرهای موجود در مسیر راه های استان به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.


وی اظهار کرد: احداث دیواره های حایل، گابیون ها و رسوبگیر در کنار جاده ها و پل ها از دیگر اقدامات این اداره کل برای ارتقای ایمنی راه ها و مقابله با خسارات ناشی از بلایای طبیعی است.


زلزله 6 ریشتری 16 فروردین ماه امسال در سفیدسنگ شهرستان فریمان در 100 کیلومتری جنوب شرقی مشهد چند شهرستان استان خراسان رضوی را لرزاند و به 68 روستا خسارت زد.


این زلزله یک کشته و 40 زخمی داشت.


خراسان رضوی 20 هزار و 574 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.