| کد خبر: 270701 |

رییس پلیس راهور پایتخت: بازنگری در محدوده طرح ترافیک تهران ضروری است

رییس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه هیچ اطلاعات مستندی یا اینکه در جلسه ای رسمی عنوان شده باشد از طرح ترافیک جدید ندارم، گفت: معتقدیم باید در محدوده های ترافیکی شهر تهران بازنگری شود.

تین نیوز

رییس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه هیچ اطلاعات مستندی یا اینکه در جلسه ای رسمی عنوان شده باشد از طرح ترافیک جدید ندارم، گفت: معتقدیم باید در محدوده های ترافیکی شهر تهران بازنگری شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نیمه دوم پارسال بود که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت که ۲ طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا ادغام می شوند و احتمالا محدوده و وسعت این طرح هم کمتر خواهد شد.

محسن هرمزی در این خصوص گفته بود: اجرای ۲ طرح کنونی ترافیک و کاهش آلودگی هوا منجر به شب مردگی در مناطق مرکزی تهران شده و از سوی دیگر منطقه مرکزی پایتخت را شبیه شهر ارواح و خالی از سکنه کرده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه وقوع این پدیده به دلیل برخوردی بوده که ما با این منطقه طی سالیان متوالی داشته ایم، افزود: بیشتر شرکت ها و مراکز اداری پایتخت در این قسمت و بیشتر در ساعات اداری روز فعال هستند لذا برای ایجاد رونق در این منطقه، تغییر در گستره طرح های ترافیکی الزامی است.

هرمزی لازمه اجرای طرح ترافیک جدید را برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی دانست و تاکید کرد: تا سال آینده حتما برقی سازی انجام می شود البته سنگ اندازی زیادی در این راه صورت گرفته اما عزم مدیریت شهری برای اجرای این طرح جزم است.

وی افزود: البته طرح ترافیک جدید فعلا درحد یک طرح کارشناسی است؛ ما در منطقه هفت تهران طرح پایلوت تی. او. دی به صورت هوشمند را در حال اجرا داریم که نتایج و برداشت آمار ترافیکی آن برای ما مهم است اما از یاد نبریم که مهمترین شاخصه طرح ترافیک جدید، برقی سازی خودروها است.

 

تغییر وضعیت موجود مورد تایید پلیس راهور پایتخت است

در این رابطه رییس پلیس راهور تهران بزرگ امروز دوشنبه بیستم فروردین ماه تاکید کرد: از طرح ترافیک جدید و جزییات آن هیچ خبری ندارم.

سرهنگ ابوالفضل موسوی پور افزود: قطعا وضعیت موجود وضعیت مورد انتظار و ایده آل پلیس هم نیست و حتما باید بازنگری در محدوده طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا انجام شود.

به طور معمول ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می شود و شرط ورود به این محدوده ها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبت نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و چمران محدود می شود.

ساعت آغاز طرح هر روز هفته به غیر از پنجشنبه و جمعه و تعطیلات رسمی از ساعت ۶:۳۰ صبح است و تا ساعت ۱۸ عصر هم ادامه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.