| کد خبر: 71859 |

◄ انتصاب علی اکبر مرزبان به عنوان سفیر دریایی آیمو در ایران

تین نیوز | طی مراسمی كه در دفتر آقاي كوجی سكيميزو، دبير كل آيمو (IMO) با حضور، محمد سعيدنژاد، معاون وزير راه و شهرسازی و مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي، محمد حسن حبيب الله زاده كاردار ايران در انگليس برگزار شد، حكم انتصاب علی اكبر مرزبان به عنوان سفير دريايی آيمو در ايران به وی تسليم شد.

به گزارش تین نیوز، در اين برنامه كه در حاشيه بيست و نهمين اجلاس مجمع IMO صورت گرفت، آقاي سكيميزو ضمن اشاره به خدمات صادقانه علی اكبر مرزبان در طول هشت سال نمايندگي نزد اين سازمان بين المللي، تاكيد كرد "فعاليت هاي ايشان نه تنها براي منافع دولت و كشورش بلكه براي جامعه دريايي بين‌المللي مفيد بوده و به همين دليل پيشنهاد دولت ايران مبني بر انتخاب اياشن بعنوان نماينده آيمو تصميمي شايسته و بجا است".

همچنین وی از حضور مرزبان به عنوان رئيس كلوپ وابستگان و نمايندگان دريايي كشورها در آيمو به عنوان يك محور اصلي ياد كرده و اظهار داشت: همواره ياد و خاطره تلاش هاي ايشان در اذهان مقامات آيمو و نمايندگان ساير دولت ها باقي خواهد ماند.

لازم به توضيح است كه مأموريت اصلي سفير دريايي آيمو در كشورها، آگاه سازي جامعه به ويژه جوانان از اهميت و جايگاه صنعت كشتي راني و ترغيب آن ها به حرفه دريانوردي، معرفي سازمان بين المللي دريانوردي و نقش ممتاز آن در تأمين ايمني و امنيت دريانوردي و حفظ محيط زيست دريايي و ترغيب اجراي درست قواعد و استانداردهاي آمده در مقررات بين المللي دريايي به ويژه كنوانسيون ها و قطعنامه هاي آيمو است.

قابل ذكر است علي اكبر مرزبان از دي ماه 1385 الي آذر ماه 1393 نمايندگي ثابت سازمان بنادر و دريانوردي و كشور نزد IMO و همزمان نمايندگي در سازمان بين المللي جبران خسارت هاي ناشي آلودگي مواد نفتي (IOPC Fund) را برعهده داشته است.

وی همچنین در طول اين مدت علاوه بر دفاع از منافع دريايي كشور در اجلاس هاي آيمو، سمت هايي همچون نيابت رياست و سپس رياست كلوب وابستگان و نمايندگان كشورها نزد آيمو (MARC)، رياست كميته اعتبارنامه هاي نشست بيست و ششم مجمع، نايب رئيسي دوم و سپس اول اجلاس دايمي مشورتي دول عضو كنوانسيون لندن (LC) و عضويت در كارگروه راهبري ويژه راجع به كاهش الزامات اداري اجراي مقررات دريايي بين المللي (به پيشنهاد دبير كل و تصويب شوراي آيمو) را برعهده داشته است.

مرزبان هم اكنون به عنوان مشاور مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي مشغول خدمت است و تاكنون مقالات و تأليفات متعددي را به رشته تحرير درآورده است. كتاب " سازمان بين المللي دريانوردي و نقش آن در صنعت دريانوردي و حقوق بين الملل دريايي" با 760 صفحه ره آورد علمي-تجربي وی در دوره نمايندگي محسوب مي شود. وی در حال حاضر دانشجوی دكتري رشته حقوق بين الملل است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.