| کد خبر: 129802 |

عضو هیئت مدیره انجمن توسعه دریامحور؛

◄ کارنامه دولت روحانی در بخش دریایی و کشتیرانی درخشان است

تین نیوز

عضو هیئت مدیره انجمن توسعه دریامحور با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم گفت: کارنامه دولت یازدهم در بخش دریایی و کشتیرانی درخشان است.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ملک‌رضا ملک‌پور با اشاره به اینکه برجام بخش دریایی کشور را متحول کرده است گفت: وقتی وضع 4 ساله دولت آقای روحانی در بخش دریایی و کشتیرانی را با دولت قبل مقایسه می‌کنیم، به دلیل برجام و رفع تحریم‌ها، این کارنامه بسیار درخشان است. خطوط کشتیرانی بین‌المللی به بنادر ایران می‌آیند، محدودیت پوشش بیمه‌ای از بین رفته، کشتی‌های ایرانی پوشش‌های بین‌المللی را که برای رفتن به بنادر جهان نیاز داشتند به دست آورده‌اند و کشتی‌های ایرانی و کشتی‌های دیگری که مالکان ایرانی دارند بدون مزاحمت وارد بنادر کشورهای دیگری می‌شوند که یک دستاورد بزرگ است.

 

ملک‌پور با بیان اینکه در 8 سال دولت قبل اجماع جهانی علیه ما به وجود آمد بود، اظهار داشت: در 8 سال دولت قبل به دلیل قطعنامه‌های سازمان ملل و اجماع جهانی که علیه ما ایجاد شده بود، حتی کشورهای همسایه به خودشان اجازه می‌دادند درباره ما اظهار نظر کنند و محموله‌های ما را حتی گاهی بازرسی می‌کردند و اینها دیگر از بین رفته است.

 

او افزود: آن چیزی که من به آن «مقایسه خود با خود» می‌گویم به سادگی می‌گوید شرایط ما در دولت روحانی فرق کرده و بسیار بهتر شده است.

 

عضو هیئت مدیره انجمن توسعه دریامحور با بیان اینکه باید به سرمایه‌گذاری در بخش دریایی شتاب بدهیم تاکید کرد: در زمینه توسعه دریامحور باید توسعه بیشتری داشته باشیم. منابع مالی که کشورهای همسایه در بخش توسعه دریامحور هزینه می‌کنند با منابع ما قابل مقایسه نیست. واقعیت این است که ما با محدودیت منابع مواج هستیم .

 

او تصریح کرد: دولت‌مردان ما هم این موضوع را مطرح می‌کنند که تامین سرمایه در شرایط فعلی دشوار است. البته سرمایه‌گذاری‌های خوبی در همین چهار سال انجام شده که باز هم نسبت به 8 سال گذشته بسیار چشمگیر است اما هنوز نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری داریم.

 

ملک‌پور با یادآوری اینکه کشورهای همسایه در این بخش سرمایه‌گذاری عظیم انجام داده‌اند، گفت: در همسایگی ما کشورهای امارات، پاکستان و حتی عراق سرمایه‌گذاری‌های عمیقی در بخش دریایی کرده‌اند و به زودی شاهد فعال شدن بنادر عراق خواهیم بود و در صورتی که ما تدبیری نیندیشیم شاید بنادری مانند بندر امام و بندر خرمشهر تحت تاثیر قرار بگیرند.

 

 او با تاکید بر این‌که به تازگی در این دولت داریم سرمایه‌گذاری خارجی را مشق می‌کنیم و باید به این فرایند شتاب بدهیم، افزود: در بخش دریایی نیازی به سرمایه‌گذاری از بخش نفت و گاز نیست. کشورهای CIS با آغوش باز حاضرند برای توسعه مکران سرمایه‌گذاری کنند و ما باید بر این بخش متمرکز شویم.

 

 عضو هیئت مدیره انجمن توسعه دریامحور از اصلاح ساختار بانکی نیز سخن به میان آورد و گفت: باید سازوکارهای مالی و بانکی هم اصلاح شود تا فرایند سرمایه‌گذاری را تسهیل کنیم. برخی از فعالان بخش خصوصی به دلیل همین مشکلات در بنادر همسایه سرمایه‌گذاری می‌کنند در حالی که ما می‌توانیم با اصلاح ساختار پولی و بانکی این سرمایه‌گذاری‌ها را به داخل کشور منتقل کنیم.

 

ملک‌پور در پایان با اشاره به اینکه انجمن توسعه دریامحور دیگر مانند گذشته فعال نیست، تاکید کرد: با همه این مسائل من به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن توسعه دریامحور معتقدم شرایط کشور در بخش دریایی و کشتیرانی قابل مقایسه با 8 سال دولت قبل نیست و بسیار درخشان است. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.