| کد خبر: 108303 |

نماینده شرکت HOLLAND SHIPYARDS؛

◄ حضور شرکت‌های بزرگ در نمایشگاه ICOPMAS ۲۰۱۶ ما را شگفت‌زده کرد

تین‌نیوز| نماینده شرکت HOLLAND SHIPYARDS گفت: شرکت در نمایشگاه ICOPMAS 2016 ما را شگفت‌زده کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، جواد باقرزاده که به عنوان نماینده شرکت HOLLAND SHIPYARDS در نمایشگاه حاشیه‌ای دوازدهمین همایش بین‌المللی ICOPMAS 2016 شرکت کرده بود، با اشاره به حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در این نمایشگاه گفت: راستش ما ابتدا چنین تصوری نداشتیم. چون در نمایشگاه کیش شرکت کرده بودیم، بلافاصله در نمایشگاهی در آمستردام بودیم و خیلی سریع خودمان را به اینجا رساندیم. با این حال حضور اینهمه شرکت خوب و بزرگ ما را شگفت‌زده کرد.

او ادامه داد: گرچه نمایشگاه در حاشیه همایش برگزار شد و خیلی بزرگ نبود، اما کسانی که می‌باید در این نمایشگاه باشند، آمده بودند. عمده کسانی که اینجا بودند مربوط به حوزه دریا و انرژی بودند و زبان یکدیگر را می‌فهمیدند.

باقرزاده به دوران پسابرجام گفت: متاسفانه در سال‌های تحریم ما کار چندانی نتوانستیم انجام دهیم. اما با رفع تحریم‌ها در یک‌سال اخیر با یک بازاندیشی و استراتژی تازه وارد بازار ایران شده‌ایم.

نماینده شرکت HOLLAND SHIPYARDS با اشاره به اهمیت رقابت در چنین نمایشگاه‌هایی گفت: برگزاری چنین همایش‌ها و نمایشگاه‌ها اگر ایجاد رقابت کند بسیار مفید است. چون در اینجا شرکت‌ها باید همدیگر را بیشتر بشناسند و با جدیدترین دستاوردهای یکدیگر آشنا شوند و همین نکته فضای رقابتی مفیدی را ایجاد می‌کند.

او درباره اهمیت بخش دریایی نیز گفت: مهم‌ترین رگ‌ تجاری هر کشوری بندر است. اگر بندر نداشته باشید یعنی کشتی ندارید و اگر کشتی نداشته باشید یعنی نه کالایی خارج می‌شود و نه وارد می‌شود. کشورهایی که در منطقه شکوفا شدند عمدتا با توسعه بخش دریایی توانسته‌اند به این جایگاه برسند.
 
باقرزاده همچنین به بحران کنونی صنعت کشتی‌سازی اشاره کرد و گفت: این بحران صرفا برای صنعت کشتی‌سازی نیست. ما یک بحران اقتصادی جهانی در سال 2008 داشتیم که از آمریکا شروع شد. مُسکن‌هایی به آن تزریق شد و تلاش شد که مهار شود. عمده این بحران به خاطر رکورد اقتصادی و مخصوصا رکود اقتصادی کشور چین است که بسیاری از مواد خام و تولیدات در سراسر جهان را تولید می‌کند.

او گفت: وقتی اقتصاد چین افت کرد یک رکود اقتصادی جهانی پیش آمد. مخصوصا صنایعی که در بالای هرم اقتصادی قرار دارند مانند صنعت کشتی‌سازی، نفت و گاز و معدن با این صنایع با مشکل مواجه شدند و قطعا صنعت کشتی‌سازی هم از آن جدا نیست.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.