| کد خبر: 258715 |

کمبود زیرساخت های حمل ونقلی را می توان با استفاده از ابزارهای هوشمندسازی جبران کرد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای ایجاد زیرساخت های بزرگ حمل ونقلی در شهرها به دلیل هزینه های آزادسازی زیاد نمی توان اقدام اساسی کرد، بنابراین باید با ابزار هوشمندسازی کمبود زیرساختی را در حوزه حمل ونقل را جبران کرد.

تین نیوز
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای ایجاد زیرساخت های بزرگ حمل ونقلی در شهرها به دلیل هزینه های آزادسازی زیاد نمی توان اقدام اساسی کرد، بنابراین باید با ابزار هوشمندسازی کمبود زیرساختی را در حوزه حمل ونقل را جبران کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا،  ابوالفضل قربانی امروز _چهارشنبه بیست ویکم تیرماه_ در همایش نقش فناوری اطلاعات در مدیریت شهری با عنوان «شهر، توسعه، فناوری» اظهار کرد: عرصه کامپیوتر و فناوری اطلاعات خود را به ما تحمیل کرد، لذا از آنجا که فناوری اطلاعات انتخاب ما نبوده است، نقش بازیگری خوبی را در این حوزه انجام ندادیم.

وی با بیان اینکه اگر چیزی را در عرصه جهانی انتخاب نکنیم آن عرصه ما را به بازی خواهد گرفت، افزود: پیشرفت ما در حوزه فناوری اطلاعات کشور بیشتر در حوزه سخت افزاری است و در عرصه نرم افزاری عقب ماندگی ما زیاد بوده است، لذا همیشه مجبور هستیم به این دلیل، دنباله رویِ دیگران باشیم؛ البته این فاصله بسیار بهتر از گذشته شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ستون فقرات سیستم شهرسازی در شهرهایی مانند دبی، حمل ونقل است و آنها به این نتیجه رسیده اند که محور شهرسازی باید حمل ونقل باشد، مشکلات امروز ما در جامعه ناشی از نداشتن توجه کافی به موضوعات حمل ونقلی است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد موضوع هوشمندسازی، ستون فقرات اداره شهرها باشد، در این راستا امیدواری هوشمندسازی را انتخاب کنیم و مرتکب اشتباهات گذشته نشویم تا تسلط ما بر این موضوع محقق شود.

قربانی اظهار کرد: به هیچ عنوان نمی توان در ایجاد زیرساخت های بزرگ حمل ونقلی در شهرها اقدام کنیم، چراکه هزینه های آزادسازی بسیار هنگفتی داشته است و از سوی دیگر اجرای چنین پروژه هایی در وسط شهر عملاً امکان پذیر نیست، بنابراین باید با ابزار هوشمندسازی کمبود زیرساختی خود را در حوزه حمل ونقل جبران کنیم.

سرمایه های موجود در شهرداری برای درآمدزایی به صورت مطلوب استفاده نمی شود که برای تحقق این مهم نیازمند قانون و تصویب آن در مجلس هستیم.

وی ادامه داد: این روزها ناگزیر به منعطف کردن ترافیک خیابان ها هستیم و تنها با ابزار هوشمندسازی این مهم امکان پذیر است، در واقع مجبور هستیم از ظرفیت و امکانات خود به صورت حداکثری بهره ببریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: این روزها موضوع هوشمندسازی به اشتباه برای برخی افراد با عرصه الکترونیکی سازی یکسان در نظر گرفته می شود، در حالی که هوشمندسازی با الکترونیک سازی فرایندها متفاوت است، بسیاری از رویه ها می تواند الکترونیکی نباشد اما هوشمندانه صورت گیرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال می توان اقدام هوشمندانه ای انجام داد تا میزان تولید زباله در شهر کاهش پیدا کند؛ بدون نیاز به الکترونیکی شدن، وضعیت ما در حوزه فناوری اطلاعات وضعیت بدی نیست اما تا نقطه مطلوب نیز فاصله داریم.

وی خطاب به مدیران ارشد کشوری، به ویژه  مهدی جمالی نژاد ، معاون وزیر کشور گفت: سرمایه های موجود در شهرداری برای درآمدزایی به صورت مطلوب استفاده نمی شود؛ برای تحقق این مهم نیازمند قانون و تصویب آن در مجلس هستیم و اگر این مهم محقق شود شاید روزی فرا رسد که شهرداری ها نیاز به فروش تراکم نداشته باشند.

قربانی اضافه کرد: شهرداری ها هر روز داده های فراوانی را با حجم زیاد به دست می آورند که می توانند با آن داده ها، درآمدهایی داشته باشند و بر این اساس با استفاده از داده های خود و متکی بر فناوری اطلاعات می توان درآمد سرشاری برای شهرداری کسب کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.