| کد خبر: 270234 |

◄ اعتراض شدید رانندگان کامیون به افزایش 6 برابری نرخ صدور برگ تردد

بخشنامه انجمن صنفی حمل و نقل بین المللی ایران که در مورد افزایش نرخ صدور و واگذاری هر برگ تردد ( دوزولا )، خلاف قانون است.

تین نیوز

در حالی که انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران نسبت به افزایش نرخ صدور و واگذاری هر برگ تردد اقدام نموده، رانندگان فعال در بخش حمل و نقل بین المللی کالا این اقدام را خلاف قانون می دانند.

به گزارش تین نیوز، یکی از فعالان این حوزه به خبرنگار ما گفت: بخشنامه انجمن صنفی حمل و نقل بین المللی ایران که در مورد افزایش نرخ صدور و واگذاری هر برگ تردد ( دوزووله)، خلاف قانون است. 

وی در خصوص این بخشنامه که تصویر آن نیز در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، افزود: انجمن اجازه افزایش قیمت خدمات وابسته حمل و نقل جاده ای را بدون اخذ مجوز از ستاد تنظیم بازار ندارد.

بیشتر بخوانید: 

شرحی بر مشکلات حمل و نقل جاده ای

او ادامه داد: لازم است بازرسی کل کشور ، بازرسی دفتر ریاست جمهوری، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت  مصرف کنندگان، تعزیرات حکومتی  در این زمینه ورود کرده و مانع این اقدام خلاف قانون شوند.

این راننده کامیون تاکید کرد: از وظایف انجمن های صنفی است تا اطلاع رسانی کنند و جلوی این توزیع رانت و دست در جیب رانندگان را بگیرند.

به گفته وی توزیع دوزبلا باید توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای صورت بگیرد نه انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران.

نامه انجمن بین المللی
نرخ امسال برگ تردد

او ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در صورتی که بخواهد وظایف اش را به بخش خصوصی منتقل کند این اقدام فقط در چهارچوب ضوابط  تعیین شده در قانون خدمات کشوری قابل انجام است.

این راننده کامیون تاکید کرد: سال هاست این تخلف براساس روابط بین یک دستگاه دولتی و افرادی ذینفع تحت پوشش تشکلات صنفی مردم نهاد اتفاق افتاده و نهادینه شده است و امروز شکل و وجهه قانونی به خود گرفته است.

وی گفت: چه کسی به انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی اجازه داده است این دکان توزیع دوزووله را باز کند و نرخ خدمات و افزایش 6 برابری آن را بخشنامه و اجرایی کند. وقت آن رسیده است که جلو این خودسری ها از یک جایی گرفته شود.

نامه انجمن بین المللی در مورد نرخ دوزبلاغ
نرخ سال گذشته برگ تردد
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم 2 0

    متاسفانه انجمن مربوطه هزینه صدور معرفینامه برای اخذ ویزای روسیه برای رانندگان ترانزیت را نیز به شکل غیرمتعارف و به مقدار بسیار زیادی افزایش داده و به مبلغ 500 هزار تومان برای شرکتهای عضو و 550 هزار تومان برای غیرعضو رسانده است و همین بهانه ها را هم عینا تکرار کرده است !!!!!

  • مرتضی 2 0

    چه خر تو خری شده بابا یکم حیا خوبه مثل حکومت اسلامیه