| کد خبر: 270004 |

◄ اقدام مغایر قانون در صدور مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی کالا

هرگونه افزایش در هزینه صدور مجوزهای کسب و کار، صرفا با تصویب هیئت مقررات زدایی امکان پذیر است و دشوار کردن شرایط صدور مجوز حتی در صورت تصویب هیئت مذکور، اجرای آن باید از 6 ماه قبل، اطلاع رسانی شود.

تین نیوز

فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا از مغایرت افزایش هزینه صدور مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی کالا با قوانین و مقررات،  خبر دادند.

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون و  فعالان بخش حمل و نقل بین المللی جاده ای این مطلب را بر اساس نامه تاریخ 27 اسفند 1402 هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار بیان کردند.

بر اساس این نامه که خطاب به رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نوشته شده ، افزایش هزینه صدور مجوز شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا از 300 میلیون ریال به 2 میلیارد و 100 میلیون ریال مغایر قانون است.

در بخشی از این نامه آمده است: بر اساس ماده 7 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ( اصلاحی 15/11/1399 ) هرگونه افزایش در هزینه صدور مجوزهای کسب و کار، صرفا با تصویب هیئت مقررات زدایی امکان پذیر است و دشوار کردن شرایط صدور مجوز حتی در صورت تصویب هیئت مذکور، اجرای آن باید از 6 ماه قبل، اطلاع رسانی شود.

در ادامه این نامه تاکید شده است: از آنجا که دریافت هزینه برای صدور مجوز، بدون تصویب هیئت مقررات زدایی و اعلام در درگاه ملی مجوزها در قانون جرم و مشمول ماده ( 600 ) قانون مجازات اسلامی تلقی شده ، خواهشمند است دستور فرمایید افزایش هزینه صدور مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی کالا فورا متوقف و مبالغ اخذ شده مازاد بر تعرفه مصرح در درگاه ملی مجوزها در صورت دریافت به متقاضیان عودت شود.

 

نامه وزارت اقتصاد به رئیس سازمان راهداری

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.