◄ انجمن های صنفی کارفرمایی نسخه رانندگان کامیون را پیچیدند؟
چرا رانندگان و تشکل های کارگری رانندگان که به عنوان ذی نفع در این صنعت فعالیت می کنند و نقش حرکت دهنده اصلی حمل و نقل را دارند، در این توافقنامه هیچ جایگاهی ندارند؟
یک تشکل صنفی کارگری رانندگان کامیون در اصفهان با ارسال نامه ای به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نسبت به توافقات انجام شده دو تشکل کارفرمایی کامیونداران و شرکت های حمل و نقل در مورد بارهای ذوب آهن و انباری بدون در نظر گرفتن نظر رانندگان کامیون و تشکل های صنفی کارگری رانندگان کامیون این استان، اعتراض کرد.
خبر پربازدید امروز را بخوانید:
◄ رالی کامیون ها با راننده خانم و آقا و جایزه 40 میلیون تومانی و کارت سوخت + جزئیات
به گزارش تین نیوز، در نامه ای که از سوی انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل و نقل کالای جاده ای شهرستان فلاورجان استان اصفهان و با امضای خداد بکرانی به فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان ارسال و تصویر آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده، آمده است:
با توجه به صورت جلسه و توافقنامه دو تشکل کارفرمایی کامیونداران و کافرمایی موسسات و شرکت های حمل و نقل کالای استان اصفهان در تاریخ 16 دی ماه 1402 در محل کانون های شرکت های حمل و نقل و همچنین نامه ارسالی شماره ... تاریخ سوم بهمن ماه 1402 با امضای حضرتعالی و تایید توافقات صورت گرفته در صورتجلسه دو تشکل استناد به بند 1 نامه، به استحضار می رساند: بر اساس رای قاطع دیوان عدالت اداری به شماره 2708 تاریخ 25 بهمن ماه 1401 دال بر ممنوعیت واگذاری وظایف حاکمیتی متولی قانونی خصوصا بخش ذی نفع بند 2 تبصره الف و ب مصوبه 165 شورای عالی هماهنگی ترابری، اختیارات تشکل های صنفی حمل و نقل مبنی بر توافقات مرتبط با امور حمل و نقل، کاملا بر عهده کمیته های فرعی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خوهد بود.
در ادامه این نامه تاکید شده است: همچنین تشکل های صنفی ( کانون ها و انجمن های صنفی) به استناد نامه شماره ... تاریخ 20 آبان ماه 1402 مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی کشور از هرگونه واگذاری وظایف از جمله توافقنامه و یا تفاهمنامه و قرارداد که در تصمیمات نرخ گذاری کالا و خدمات که تضییع حقوق عامه را به دنبال دارد منع شده اند، لذا با توجه به توافقات دو تشکل در موضوعات مختلف حمل و نقل از جمله بند 1 و 2 توافق نامه اشاره شده دو کانون و تشکل کارفرمایی، نقش دو تشکل در این موضوعات چیست؟ آیا متولی حمل و نقل استان تشکل های صنفی کارفرمایی کامیونداران استان اصفهان و شرکت های حمل و نقل هستند؟
در بخش دیگری از این نامه عنوان شده است: اگر متولی حمل و نقل تشکل های صنفی کامیونداران و شرکت های حمل و نقل هستند چرا در این بین ضلع مهم و دیگری از حمل و نقل یعنی همان نیروی کار یا رانندگان و تشکل های کارگری رانندگان که به عنوان ذی نفع در این صنعت فعالیت می کنند و نقش حرکت دهنده اصلی حمل و نقل را دارند، در این توافقنامه هیچ جایگاهی ندارند.
در پایان نامه نیز این پرسش مطرح شده است که چرا و به چه دلیل توافقاتی که در حیطه تشکل های صنفی نیست بدون در نظر گرفتن شرایط موجود حاکم بر تشکل های صنفی، به تایید مسئولان آن اداره کل رسیده است؟
تصویر نامه انجمن صنفی کارگری رانندگان کامیون فلاورجان و همچنین توافقنامه دو تشکل انجمن صنفی کارفرمایی کامیونداران و شرکت های حمل و نقل اصفهان در ادامه پیوست است:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.