| کد خبر: 267364 |

◄ رانندگان کامیون مدعی شدند: بومی گرایی همچنان بر تعقل گرایی می چربد

باطل کردن دو روزه برگ نوبت رانندگان موجب می شود آنان به ناچار پایانه را ترک کرده و به امید جذب بار با کامیون خالی به پایانه دیگری بروند.

تین نیوز

رانندگان کامیون مدعی شدند با وجود دستور العمل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر ممنوعیت بومی گرایی در پایانه های بار، توزیع ناعادلانه بار در تعدادی از پایانه ها و مراکز توزیع بار همچنان به شدت ادامه دارد.

به گزارش تین نیوز، ظفر عظیمی مهر راننده کامیون در این مورد مدعی شد در برخی پایانه های بار از جمله در پایانه های زنجان، قزوین، یزد و سنندج تبعیض و بومی گرایی وجود دارد.

وی در این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و گفت: در شرایط فعلی کشور، تردد کامیون های خالی به اقتصاد، سوخت، آب و هوا و محیط زیست لطمه می زند.

وی افزود: وقتی یک راننده از روی میل یا ناچاری تمایل به توقف و نوبت گرفتن چند روزه در یک پایانه حمل بار دارد چرا بعضی از انجمن های صنفی با دستورات سلیقه ای، برگ نوبت رانندگان غیر بومی را دو روزه باطل می کنند؟

عظیمی مهر ادامه داد: باطل کردن دو روزه برگ نوبت رانندگان موجب می شود آنان به ناچار  پایانه را ترک کرده و به امید جذب بار با کامیون خالی به پایانه دیگری بروند.

این راننده کامیون خاطرنشان کرد: تردد یکسر خالی کامیون ها نه تنها هزینه بسیاری برای کامیوندار و راننده در پی دارد بلکه همچنان که گفته شد به اقتصاد کشور نیز لطمه می زند و موجب افزایش مصرف سوخت و ترافیک و حوادث رانندگی نیز شده و به محیط زیست نیز آسیب می زند.

وی از مسئولان مرتبط درخواست کرد به مدیران پایانه های بار و دیگر مراکز توزیع کالا دستور دهند تمام کامیون ها چه بومی چه غیر بومی را در نوبت بارگیری قرار دهند و تا هر یک از آنان بتوانند طبق نوبت اقدام به اخذ بار و حضور در اعلام بار داشته باشند.

فیلم پیوست را که در مورد بومی گرایی در پایانه های بار است، ببینید:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر 1 0

    با سلام وسپاس وتشکر از رسانه محترم‌تین نیوز که مشکلات ما رانندگان را به مدیران عالی رتبه حمل ونقل انتقال میدهد درحالی که وظیفه ی انجمن‌صنفی های شهرهای مختلف رفع مشکلات واگر در اختیاراتشان نباشد بایستی با مدیران بالاتر و مدیرمحترم سازمان حمل ونقل ومدیرمحترم دفترحمل ونقل کالا انتقال دهند وبرسانند بحث بومی گرامی و باطل کردن برگ نوبت کامیونهای غیربومی یکی از معضلات امروزی حمل ونقل است همانگونه که درخبر بیان فرمودند پایانه زنجان برگ نوبت عیربومی ۴۸ ساعت باطل میشود درحالی که تا انجا ما اطلاع داریم برگ نوبت را با بودن بار وتمایل نداشتن رانندگان برای گرفتن چندین بار اعلام شده نهایتا مدیران اعلام بار تصمیماتی اتخاذ کنند که تا فلان شماره نوبت اگر بار‌نگیرند باطل میشوند اما در پایانه زنجان حتی‌یک محموله بار جا نماند برگ غیربومی‌را چه بار‌باشد چه نباشد ۴۸ ساعت به بعد باطل است چه تفاوتی بین کامیونهای تمام ایران است که راننده غیربومی به محض ورود به پایانه استرس واظطراب ودستپاچگی‌بر‌او مستولی شود که آیا بار گیربیاورد یا به باطل شدن منجر‌شود.از مدیران محترم انجمن صنفی ها درخواست داریم تمام درصورت امکان برگ نوبت ها را بدون تبعیض در نوبت اعلام بار قرار دهند.متشکرم.

  • ظفرعظیمی مهر 1 0

    پایانه سنندج .پایانه بار قزوین .پایانه بار زنجان .پایانه بار یزد برگ نوبت غیربومی را برخلاف دستور رییس دفترحمل ونقل کالا دو یا سه روزه باطل میکنند و برگ نوبت بومی را هرگز باطل نمیکنند ورانندگان غیربومی با این تخلف وتبعض آشکار بسیار مشکل دارند هرچی هم به انجمن صنفی اعتراض میکنیم گوش نمیدهند انگار نه انگار وفقط بفکر تامین نظر مثبت رانندگان شهر خود هستند که بگویند عجب مدیرانجمن صنفی خوبی داریم

  • حسین یوسفی 0 0

    عرض سلام و ادب خدمت مدیران �ه‌های حمل و نقل شهرستان‌ها و استان‌ها بنده مدتیست � همکاران مطالبه‌گر دنبال پایانه‌هایی هستیم انجمن‌های آن پایانه‌ها دم از بومی‌گرایی می‌زنند خصوصاً پایانه حمل و نقل سنندج که خیلی شکایت کردیم اما انجمن �ت از حمایت بومی‌گرایی برنداشت و الان هم مدت یک سال است اعلام بار پایانه سنندج �ظورم از پتروشیمی می‌باشد هنوز هم اول صبح‌ها با شروع اعلام بار حداقل ۲۰ عدد بار را ی بومی‌ها آزاد می‌کند اگر باری باقی بماند �یر بومی‌ها می‌دهد و این حرکات زشت و ناپسند باعث شده است بعد از ۲۴ ساعت در پایانه سنندج بدون بار پایانه را ترک کنیم تاکنون هیچ مسئولی برای این شکایات به داد ما نرسیده است من از مدیر کل کردستان تقاضا دارم به این موضوع به طور جد رسیدگی نماید �لاً از زحمات شما تشکر و قدردانی نموده‌ام و اما در مورد شرکت حمل و نقل جانبازان نیکولان کرمانشاه از مدیر کل محترم کرمانشاه که مردی مردمی و با لیاقت تقاضا دارم �ای بی‌عدالتی و حق کشی که در شرکت جانبازان � پتروشیمی کرمانشاه اتفاق می‌افتد رسیدگی شود تا ما رانندگان اسدآباد بدون دغدغه بتوانیم باری را حمل کنیم بدون رشوه گرفتن بدون بی‌عدالتی بنده حقیر قبلاً از زحمات بی دریغ شما �ردانی لازم را نموده‌ام

  • حسین یوسفی 0 0

    بنده حقیر قبلاً از زحمات خبرنگار تینیوز از همکار عزیز و مطالبه‌گرم جناب آقای عظیمی مهر هزار بار �کر و قدردانی نموده‌ام که برای پشتوانه دالتی و بومی‌گرایی در پایانه‌ها به هر دلایلی بنده حقیر را پشتیبانی نمودند به مطالبه‌گری خود برای احقاق حق مه داده‌ایم و ادامه می‌دهیم حق گرفتنی است �ا پشتوانه می‌خواهد به امید اینکه تمام همکاران عزیزم برای طلب حق به این خبر همکاران و مطالبه‌گر بپیوندند

  • جلال رجبی 0 0

    باسلام بنده بیست ساله که در جاده‌ای کشور مشغول رانندگی هستم ولی دیگه از کارم خسته دلگیرم چون که وضعیت تقسیم بار خیلی افتضاح شده بطوری که مجبوریم اکثرا 400ی500کیلومتر رو خالی برگردیم وبر خلاف میل باطینمون بار بعضی از شهرها رو بگیریم که نه تنها مسیرمون نیست بلکه بازم چند صد کیلومتر رو بایدخالی برگردیم شهرستان بافت و سیرجان که دیگه اصلا به غیر بومی بار نمیدن متاسفانه مسئولین ما هم در خواب عمیقی رفتن هرچقدر شکایت زنگ می‌زنیم هیچ جواب مثبتی نمییگیرم

  • جلال رجبی 0 0

    بنده بعد از بیست سال زحمت در امور حمل نقل بادلی پر از خون از این شغل که دیگه هیچ کس و هیچ ارگانی ارزش قائل‌ نیست خداحافظی میکنم
    وکسایی که این بومی گرایی رو را انداختند و راننده غیر بومی رودر شهر غریب سرگردان کردند رو بخدا واگذارمیکنم مخصوصا رئیس انجمن شهرستان بافت کرمان که ناجوانمردانه به غیر بومی حتی یک بار هم نمیده روبخدا واگذار میکنم با سپاس از رسانه محترم تین نیوز