| کد خبر: 82060 |

هماهنگی میان ارگان‌های داخل و خارج فرودگاه در سوانح فرودگاهی

تین نیوز | مدیرکل ایمنی و آتش نشانی فرودگاه‌های کشور گفت: هدف از اجرای مانور طرح اضطراری فرودگاه اهواز، ایجاد هماهنگی میان ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مستقر در فرودگاه و خارج از آن است تا به این ترتیب مدیریت، هماهنگی و ارتباط خوبی میان این دستگاه‌ها در زمان اضطرار و بروز سوانح هوایی و فرودگاهی شاهد باشیم.

حمید حاجی بیگی در حاشیه برگزاری مانور طرح اضطراری فرودگاه‌ها که امروز، 16 اسفندماه در فرودگاه اهواز برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری مانور طرح اضطراری الزامی برای تمام فرودگاه‌های کشور است و باید هر 2 سال یکبار در همه فرودگاه‌ها برگزار شود.

وی افزود: فرودگاه‌های کشور الزام دارند که این مانور را هر 2 سال یکبار اجرا کنند و باید زمان برگزاری آن را به شرکت فرودگاه‌های کشور و دفتر استانداردهای فرودگاهی اعلام کنند؛ برنامه‌ریزی انجام شده در خصوص برگزاری این مانور آن است که باید در 3 مرحله انجام شود که شامل یک مانور 6 ماهه دورمیزی، مانور محدود و مانور کامل می‌شود.

حاجی بیگی در خصوص هدف از برگزاری این مانورها عنوان کرد: مهمترین بحثی که در این مانورها بر آن تأکید می‌شود، ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی درون استان و درون فرودگاه است تا در صورت وقوع هر گونه سانحه‌ای هماهنگی و آمادگی لازم بین این دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

وی گفت: امروز شاهد برگزاری این مانور پس از 2 سال در فرودگاه اهواز هستیم تا همکاری ارگان‌های ایمنی داخل فرودگاه و مدیریت حوادث در این مواقع محک زده شود.

مدیرکل ایمنی و آتش نشانی فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: در مانور طرح اضطراری فرودگاه اهواز بحث اطفاء حریق، امداد و نجات در سوانح هوایی را شاهد هستیم و نتایج ارزیابی این مانور در روزهای آینده به اطلاع خواهد رسید.

همچنین در حاشیه برگزاری این مانور محمدرضا رضایی، مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان اظهار کرد: این مانور در فرودگاه‌های کشور هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و فرودگاه اهواز نیز پس از 2 سال امروز این مانور را برگزار کرد.

وی افزود: در این مانور یک هواپیمای فوکر 50 حامل هفت تن سوخت، در نظر گرفته شد که به صورت نمادین و پس از آتش سوزی که در اطراف آن صورت می‌گیرد، به کمک مامورین آتش نشانی درون فرودگاه اطفا شد.

رضایی تصریح کرد: آتش نشانی فرودگاه اهواز، سایر آتش نشانی‌های مستقر در اطراف فرودگاه، هلال احمر، سپاه و اورژانس در این مانور شرکت کردند و حدوداً توانستند در کمتر از 3 دقیقه آتش را خاموش کنند و این شبیه سازی به منظور آمادگی فرودگاه اهواز است تا در زمان خطر و سوانح بتوانیم به کمک هواپیما و مردم سانحه‌دیده بپردازیم.

وی در خصوص دستاورد برگزاری این مانور عنوان کرد: آمادگی ایمنی زمینی و سنجش همکاری ارگان‌های مستقر در اطراف فرودگاه از مهترین اهداف و دستاوردهای این مانور بود تا بتوانیم در برخورد با حوادث، به کمک زخمی‌ها و به اطفا حریق بپردازیم.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان خاطرنشان کرد: فرودگاه اهواز از نظر امکانات ایمنی زمینی در مواقع اضطراری در کشور و سازمان ایکائو در گروه 7 قرار دارد که می‌تواند به سوانحی در سطح بزرگترین پرواز پهن پیکر ایرباس نیز رسیدگی کند و به حل مشکلات ناشی از آن حوادث بپردازد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.