هماهنگی میان ارگانهای داخل و خارج فرودگاه در سوانح فرودگاهی
تین نیوز | مدیرکل ایمنی و آتش نشانی فرودگاههای کشور گفت: هدف از اجرای مانور طرح اضطراری فرودگاه اهواز، ایجاد هماهنگی میان ارگانها و دستگاههای اجرایی مستقر در فرودگاه و خارج از آن است تا به این ترتیب مدیریت، هماهنگی و ارتباط خوبی میان این دستگاهها در زمان اضطرار و بروز سوانح هوایی و فرودگاهی شاهد باشیم.
حمید حاجی بیگی در حاشیه برگزاری مانور طرح اضطراری فرودگاهها که امروز، 16 اسفندماه در فرودگاه اهواز برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری مانور طرح اضطراری الزامی برای تمام فرودگاههای کشور است و باید هر 2 سال یکبار در همه فرودگاهها برگزار شود.
وی افزود: فرودگاههای کشور الزام دارند که این مانور را هر 2 سال یکبار اجرا کنند و باید زمان برگزاری آن را به شرکت فرودگاههای کشور و دفتر استانداردهای فرودگاهی اعلام کنند؛ برنامهریزی انجام شده در خصوص برگزاری این مانور آن است که باید در 3 مرحله انجام شود که شامل یک مانور 6 ماهه دورمیزی، مانور محدود و مانور کامل میشود.
حاجی بیگی در خصوص هدف از برگزاری این مانورها عنوان کرد: مهمترین بحثی که در این مانورها بر آن تأکید میشود، ایجاد هماهنگی میان دستگاههای اجرایی درون استان و درون فرودگاه است تا در صورت وقوع هر گونه سانحهای هماهنگی و آمادگی لازم بین این دستگاهها وجود داشته باشد.
وی گفت: امروز شاهد برگزاری این مانور پس از 2 سال در فرودگاه اهواز هستیم تا همکاری ارگانهای ایمنی داخل فرودگاه و مدیریت حوادث در این مواقع محک زده شود.
مدیرکل ایمنی و آتش نشانی فرودگاههای کشور خاطرنشان کرد: در مانور طرح اضطراری فرودگاه اهواز بحث اطفاء حریق، امداد و نجات در سوانح هوایی را شاهد هستیم و نتایج ارزیابی این مانور در روزهای آینده به اطلاع خواهد رسید.
همچنین در حاشیه برگزاری این مانور محمدرضا رضایی، مدیرکل فرودگاههای خوزستان اظهار کرد: این مانور در فرودگاههای کشور هر دو سال یکبار برگزار میشود و فرودگاه اهواز نیز پس از 2 سال امروز این مانور را برگزار کرد.
وی افزود: در این مانور یک هواپیمای فوکر 50 حامل هفت تن سوخت، در نظر گرفته شد که به صورت نمادین و پس از آتش سوزی که در اطراف آن صورت میگیرد، به کمک مامورین آتش نشانی درون فرودگاه اطفا شد.
رضایی تصریح کرد: آتش نشانی فرودگاه اهواز، سایر آتش نشانیهای مستقر در اطراف فرودگاه، هلال احمر، سپاه و اورژانس در این مانور شرکت کردند و حدوداً توانستند در کمتر از 3 دقیقه آتش را خاموش کنند و این شبیه سازی به منظور آمادگی فرودگاه اهواز است تا در زمان خطر و سوانح بتوانیم به کمک هواپیما و مردم سانحهدیده بپردازیم.
وی در خصوص دستاورد برگزاری این مانور عنوان کرد: آمادگی ایمنی زمینی و سنجش همکاری ارگانهای مستقر در اطراف فرودگاه از مهترین اهداف و دستاوردهای این مانور بود تا بتوانیم در برخورد با حوادث، به کمک زخمیها و به اطفا حریق بپردازیم.
مدیرکل فرودگاههای خوزستان خاطرنشان کرد: فرودگاه اهواز از نظر امکانات ایمنی زمینی در مواقع اضطراری در کشور و سازمان ایکائو در گروه 7 قرار دارد که میتواند به سوانحی در سطح بزرگترین پرواز پهن پیکر ایرباس نیز رسیدگی کند و به حل مشکلات ناشی از آن حوادث بپردازد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.