| کد خبر: 54726 |

۱۳ ایستگاه در فاز نخست خط ۳ قطار شهری مشهد طراحی شده است‌

تین نیوز | مدیرعامل قطار شهری مشهد گفت: ۱۳ ایستگاه در فاز نخست خط ۳ قطار شهری مشهد طراحی شده است.
 
کیانوش کیامرز ظهر امروز در مراسم رسیدن دستگاه بی.تی.ام به ایستگاه میدان شهدای مشهد اظهار داشت: تنها 450 متر دیگر تا پایان حفاری خط دو قطار شهری مشهد باقی‌مانده است.
 
وی با بیان اینکه حفاری زیر میدان شهدا یکی از سخت‌ترین قسمت‌های حفاری بود، خاطرنشان کرد: به‌سبب گذر تونل قطار شهری از زیر تالار شهر و اهمیت کار باید گفت این قسمت از حفاری سخت‌ترین قسمت عملیات حفاری خط دو قطار شهری مشهد بود.
 
کیامرز از توقف 1.5 ماه دستگاه تی‌.بی.ام در میدان شهدا خبر داد و گفت: این دستگاه به‌منظور آماده‌سازی زیر‌ساخت‌های لازم برای حرکت به‌سوی میدان سعدی به مدت یک ماه و نیم در ایستگاه شهدا توقف خواهد داشت.
 
وی خروج دستگاه تی.بی.ام را مستلزم حضور جرثقیل‌های 300 تنی غول پیکر دانست و افزود: پس از حرکت تی.بی.ام به سوی میدان سعدی این دستگاه به مدت یک ماه توقف خواهد داشت سپس به میدان سعدی خواهد رفت، پس از آن با حضور جرثقیل‌های 300 تنی غول پیکر به‌صورت شبانه از ایستگاه میدان سعدی خارج خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به فاز اول خط سه قطار شهری مشهد بیان داشت: فاز اول خط سه قطار شهری مشهد 11 کیلومتر طول و دارای 13 ایستگاه است؛ شاخص ترین مسیر حرکت آن گذر از کنار باب الجواد حرم مطهر و ورود به خیابان امام رضا(ع) است.
 
کیامرز از مذاکره با آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: در تمامی فعالیت‌هایمان که با آستان قدس رضوی مربوط می شوند با آنها هماهنگی لازم را داریم.
 
محسن انتظاری هروی، رئیس شورای شهر مشهد نیز در این مراسم اظهار داشت: فعالیت‌های غیر قابل رویت کارگران و مهندسان در زیر زمین قابل تقدیر و قدردانی است.
 
وی با بیان اینکه این مهم بدون مشارکت شهرداری و شورای شهر شکل نمی‌گرفت گفت: شورای شهر و شهرداری با صرف فعل خواستن و در دستور کار قرار دادن همدلی و همزبانی توانستند پیشرفت را در شهر مشهد به نمایش دربیاورند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر در تالار شهر خاطرنشان کرد: در زمان برگزاری جلسه شورای شهر این دستگاه بی تی ام در زیر تالار شهر در حال فعالیت بود اما همه افرادی که در تالار شهر حضور داشتند هیچ خطری را حس نکردند زیرا هیچکس متوجه فعالیت دستگاه نشد.
 
انتظاری هروی با تقدیر از تمامی دست اندرکاران پیشرفت فیزیکی خط دو قطار شهری تاکید داشت: در این مکان کارگران، تکنیسین‌ها و مهندسینی هستند که به دور از فضای شهر چند ده متر زیر زمین در حال ایجاد یک شگفتی هستند.
 
غلامرضا بصیری پور، عضو شورای شهر مشهد و رئیس شورای عالی استان‌ها نیز در این مراسم اظهار داشت: تنها خدمتی که می‌توان هم اکنون به قطار شهری مشهد کمک کند، پرداخت بودجه‌های تخصیص داده شده است.
 
وی با بیان اینکه همگان برای اتمام این پروژه پای کار آمده‌اند، گفت: خوشبختانه وزیر کشور و مسئولان دولتی برای اتمام این پروژه احساس مسئولیت می‌کنند.
 
عضو شورای شهر مشهد افزود: بنده وظیفه دارم در تهران تمامی دغدغه‌های مسئولان شهر مشهد را به مسئولان مربوطه انتقال دهم و در این راه نیز از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده‌ام.
 
بصیری‌پور با قدردانی از وزیر کشور خاطرنشان کرد: چندی پیش وزیر کشور قول دادند تا با حضور خود در شهر مشهد عملیات اجرایی خط سه قطار شهری مشهد را آغاز کنند که این مهم نیز در نیمه شعبان محقق شد و ما شاهد تلاش وزیر کشور برای پیشبرد اهداف کلان شهری در شهر مشهد بودیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.