| کد خبر: 42283 |

بازدید از روند اجرایی چندین پروژه راهسازی شهرستان‌های استان اصفهان

تین نیوز |کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از روند اجرایی پروژه‌های احداث باند دوم محور موته- گلپایگان، بلوار گلشهر، تقاطع کمربندی گوگد، باند دوم گلپایگان- خوانسار، تونل خوانسار، باند دوم خوانسار- دامنه، کمربندی شهر خوانسار و گردنه دوشاخ بازدید کرد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفها داود کشاورزیان در بازدید از احداث تونل خوانسار با بیان اینکه اهم فعالیتهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نگهداری از راههای شریانی و ارتقاء ایمنی عبور و مرور است اظهار داشت: بازگشایی تونل خوانسار نیازمند تامین اعتبار است که سازمان راهداری نسبت به جبران کمبود اعتبار این پروژه همکاری لازم خواهد نمود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای 9 تن عملیات روکش آسفالت در راههای کشور خبر داد و گفت: این آمار نسبت به عملکرد سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.
کشاورزیان ایمنی راهها را از اولویت‌کاری این سازمان ذکر کرد و ادامه داد: در بحث ارتقاء ایمنی راهها در سال جاری 2 هزار و 500 میلیارد تومان هزینه شده است و  اولویت کاری سال آینده نیز نگهداری از راهها و تکمیل پروژه‌های در دست اجراست.

محمد حسین میرمحمدی نماینده مردم شهرستانهای گلپایگان و خوانسار نیز در حاشیه بازدید از تونل خوانسار، تکمیل این پروژه را از خواسته‌های دیرینه مردم این شهرستان عنوان کرد و گفت: این تونل سهولت ارتباط بین شهرستان‌های فریدن و خوانسار را برقرار و ضمن دسترسی با استان همجوار، تبادل اقتصادی و فرهنگی را در بر دارد.
وی با اشاره به اینکه احداث این تونل به عنوان تنها تونل ارتباطی استان اصفهان باعث کوتاه شدن مسیر فریدن به خوانسار، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و ارتباط ترانزیتی تهران- اراک- گلپایگان را فراهم می‌کند خواستار توجه جدی وزارت راه و شهرسازی در تکمیل و تسریع در ساخت آن شد.

محمود محمودزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز با اشاره به اهمیت پروژه‌های احداث باند دوم محور موته- گلپایگان و دامنه - گلپایگان گفت: 35 کیلومتر از باند دوم محور موته- گلپایگان تکمیل و زیرترافیک می‌باشد و 12 کیلومتر باقیمانده مسیر تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی پروژه احداث تونل خوانسار را از لحاظ اجتماعی و فنی عمرانی دارای اهمیت خاصی دانست و اظهار داشت: طول این تونل 1200 متر می‌باشد که تاکنون 654 متر حفاری شده است.محمودزاده با بیان اینکه 80 درصد عملیات خاکبرداری تونل انجام شده است افزود: قرارداد این پروژه 270 میلیارد ریال می‌باشد که تاکنون120میلیارد ریال هزینه شده است و پیشرفت کلی این پروژه را 40 درصد عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از مقاطع پرحادثه گردنه دو شاخ در محور خمینی‌شهر- نجف‌آباد بازدید نمود و در خصوص پیشنهاد این اداره کل جهت احداث تونل جایگزین به جای گردنه دو شاخ مقرر گردید بررسی‌های اولیه طرح احداث تونل توسط راه و شهرسازی استان به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارسال، تا پس از بررسی در پروژه‌های پیشنهادی سال آینده لحاظ گردد.در این بازدید محسن صرامی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت. 

در ادامه سفر یکروزه معاون وزیر راه و شهرسازی به اصفهان، با استاندار اصفهان دیدار نمود. در این دیدار رسول زرگرپور بر حذف نقاط پرحادثه محورهای استان، نصب دوربین های نظارت تصویری در محورهای شریانی استان، گسترش مجتمع های بین راهی و ایجاد شهرک های باربری به منظور کاهش تردد کامیونها در شهر ها تاکید نمود.   
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.