| کد خبر: 37362 |

صادرات بیش‌ از ۱۳۳ میلیون دلار کالا از گمرکات خراسان جنوبی

تین نیوز | مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در 9 ماه گذشته میزان صادرات صورت گرفته از گمرکات استان 407 هزار و 152 تن کالا به ارزش 133 میلیون و 938 هزار و 89 دلار بوده است.
 
محمدعلی خاشی اظهار داشت: وجود گمرک در خراسان جنوبی یکی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های مهم این استان است که سبب رونق بخشیدن به تجارت شده است.
 
وی تصریح کرد: در 9 ماه گذشته 526 میلیون و 832 هزار و 553 دلار کالا از گمرکات استان خارج شده است.
 
افزایش 32 درصدی در تعداد اظهارنامه‌های صادراتی از گمرکات استان
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان این‌که از این میزان کالای خارج شده از گمرکات استان مقدار 133 میلیون و 938 هزار و 89 دلار به وزن بالغ بر 407 هزار و 152 تن مربوط به صادرات از گمرکات استان است، افزود: این میزان نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد اظهارنامه 32 درصد، ارزش 21 درصد و وزن 27 درصد افزایش داشته است.
 
خاشی ادامه داد: عمده اقلام صادراتی از طریق گمرکات استان به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ترکمنستان، آلمان و گرجستان صادر شده است.
 
وی به مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خراسان جنوبی در 9 ماه گذشته اشاره کرد و یادآور شد: این اقلام شامل روغن پایه، مکمل سوخت، موکت، کاشی، سرامیک، سیمان، مصنوعات پلاستیکی، زرشک، عناب، شکلات، ویفر، مرباجات و کنسرو نخود‌فرنگی بوده است.
 
خروج حدود 133 هزار تن مشتقات نفتی از گمرک ماهیرود
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان این‌که از ابتدای امسال تعداد 767 فقره اظهارنامه صادراتی مربوط به مشتقات نفتی بوده است، گفت: ارزش این اظهارنامه‌ها 121 میلیون و 360 هزار و 741 دلار و به وزن 132 هزار و 996 تن بوده که از طریق گمرک ماهیرود خارج شده است.
 
خاشی خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد پروانه پنج درصد افزایش، از نظر ارزش هشت درصد کاهش و از نظر وزن 26 درصد افزایش نشان می‌دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.