| کد خبر: 28825 |

تشریح برنامه های اجرایی دهه ایمنی راه و شهرسازی استان مازندران

تین نیوز | رئیس اداره روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران در آستانه دهه ایمنی، برنامه های اجرایی این اداره كل را در این دهه تشریح نمود.

به گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی اداره‌كل راه و شهرسازی استان مازندران سید حمید حسینی اظهار داشت: مسئله ایمنی در حمل و نقل جاده ای همواره از اهمیت خاصی برخورداربوده است كه آمار تصادفات و میزان خسارتهای وارده این موضوع را تایید می نماید.

وی ادامه داد: از این رو و به منظور كاهش تصادفات و سوانح رانندگی و آگاهی بخشی كاربران جاده ای به مقوله ایمن سازی و اجرای مقرارت و قوانین رانندگی از 14 الی 25 آبان ماه به عنوان " دهه ایمنی راه ها و مسؤلیتهای ما "از سوی كمیسیون ایمنی راه های كشور نامگذاری شده است.

سید حمید حسینی ضمن اشاره به راههای ارتباطی در مازندران خاطرنشان ساخت: راههای ارتباطی استان مازندران به دلیل حضور انبوه گردشگران و نزدیكی به پایتخت و برخورداری از مواهب طبیعی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و از راههای بسیار پرترافیك محسوب می شود.

وی افزود: فاصله كم مراكز جمعیتی در مازندران و تراكم شهرها در این استان نیز اهمیت راههای درون استانی را افزایش داده و موقعیت خاصی را از اوضاع حمل ونقل جاده ای راههای استان پدید آورده است.

رئیس اداره روابط عمومی راه و شهرسازی استان در ادامه به برنامه های ویژه این اداره كل در این دهه اشاره و عنوان نمود: ساخت تیزرهای آموزشی و پخش از شبكه پنج استانی، ساخت فیلم های كوتاه آموزشی با هدف آگاهی بخشی كاربران جاده ای، فضا سازی مناسب درمحیط اداره كل و ادارات تابعه، حضور مسولین و كارشناسان این اداره كل در برنامه های مختلف تلویزیونی و رادیویی، برگزاری برنامه های ویژه كودك و نوجوان در مدارس استان، پخش پیام ها و هشدارهای ایمنی به صورت زیرنویس از شبكه پنج استانی و درج مقالات و یادداشتهایی در خصوص اهمیت ایمنی و مسؤلیتهای ما در جراید و رسانه های مجازی استان و كشور از جمله برنامه های این اداره كل در دهه ایمنی است.

گفتنی است روزهای دهه ایمنی راه ها و مسؤلیتهای ما با عناوینی از جمله فرهنگ عمومی و ایمنی، امداد و نجات در راه، آموزه های دینی و ایمنی، سفر سالم با وسایل حمل و نقل عمومی، راه و خودرو ایمن، دانش آموزان و ایمنی، مشاركت مدنی، عابران پیاده و ایمنی، موتور سیكلت سواری ایمن، خانواده و ایمنی، بهداشت جسم و روان و ایمنی و یادمان قربانیان سوانح رانندگی نام گذاری شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.