| کد خبر: 22926 |

فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان بنادر عنوان کرد:

◄ امینت خلیج فارس، امنیت جهان است / حضور آمریکا در آب‌های منطقه یعنی ناامنی

تین نیوز | فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خلیج فارس یک دریای معمولی در دنیا نیست بلکه دریایی با کارکرد جهانی است، اگر امنیت در خلیج فارس از همه نظر برقرار باشد، همه جهان از این امنیت بهره‌ خواهد برد.

به گزارش تین نیوز، سردار علی فدوی، در مراسم امضای تفاهم‌ نامه همکاری جست و‌ جو و نجات و مقابله با آلودگی نفتی در دریا که شب گذشته (یکم مهرماه) بین سازمان بنادر و نیروی دریایی سپاه پاسداران منعقد شد، اظهار کرد: دفاع مقدس، دفاعی بر اساس مبانی اسلام بود و به برکت هشت سال دفاع مقدس، درخت انقلاب تنومند شد و ملت ایران از برکت 200 هزار شهید خود، روزی می ‌گیرند.

سردار فدوی افزود: امروز و برگزاری مراسم روز جهانی دریانوردی، فرصتی بود تا تعامل موجود بین نیروی دریایی سپاه و سازمان بنادر و دریانوردی، در قالب تفاهم‌نامه ‌ای سازمان‌ یافته ‌تر ادامه پیدا کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: ما در خلیج فارس و تنگه هرمز مسوولیت سنگین و مسلمی داریم؛ اقتداری که امروزه ما در خلیج فارس و تنگه هرمز داریم در طول تاریخ بی‌ نظیر بوده و به همین دلیل اعمال حاکمیت تامّی را درباره همه موضوعاتی که مربوط به خودمان است، می توانیم در دریا داشته باشیم.

وی ادامه داد: خلیج فارس یک دریای معمولی در دنیا نیست بلکه دریایی با کارکرد جهانی است، اگر امنیت در خلیج فارس از همه نظر برقرار باشد، همه جهان از این امنیت بهره‌ خواهد برد.

سردار فدوی یادآور شد: پس از پایان جنگ تحمیلی، روزانه 9 میلیون بشکه نفت، بدون گاز از خلیج فارس استخراج می ‌شد اما در حال حاضر این رقم به 20 میلیون بشکه، به اضافه گاز رسیده و تا سال 2020 به حدود 40 میلیون بشکه نفت و سهم بیشتری از گاز افزایش می‌ یابد، این نشان دهنده اهمیت خلیج فارس برای کشورهاست.

وی اضافه کرد: برخی کشورها به دنبال این هستند که از طریق سوءاستفاده از این پتانسیل، اعمال حاکمیت بر همه دنیا داشته باشند، اما ما به عنوان یک کشور اسلامی تلاش می‌کنیم عدالت و آسایش برقرار شود تا تمام دنیا از این موهبت در خلیج فارس برخوردار شوند، این کار فقط از جمهوری اسلامی ایران برمی آید و آمریکا در حالی که این ادعا را دارد اما حضورش، ناامنی را برای منطقه به دنبال دارد.

سردار فدوی گفت: 50 درصد کل کشتی‌هایی که در زمان جنگ مورد اصابت قرار گرفت، مربوط به زمان یک سال و نیمه حضور آمریکا در خلیج فارس بود، بنابراین حضور آنها ناامنی دارد؛ نه امنیت.

وی ادامه داد: ما به دنبال تامین امنیت در خلیج فارس هستیم و اگر اعمال حاکمیت ما در این آبها از طریق مشارکت سازمان بنادر و نیروی دریایی سپاه باشد،؛ کامل خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.