| کد خبر: 23941 |

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی در گفتگوی اختصاصی با تین‌نیوز عنوان کرد:

◄ ایران عضو دائم آموزش‌های ایکائو شد / ارتقای سطح رشته‌های دانشکده صنعت هواپیمایی، از کاردانی به مهندسی

تین نیوز | رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری با اشاره به عضویت دائم ایران در آموزش های ایکائو گفت: رشته های تحصیلی دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری از کاردانی به مهندسی تبدیل شدند.

حسین قنبری در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی ویژه دانشجویان ورودی 93 دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری، در گفتگوی اختصاصی با تین نیوز اظهار کرد: تا سال گذشته دانشجویان تنها در مقطع کاردانی به دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری وارد می شدند که با توجه به خالی بودن صندلی های دانشگاه ها، دیگر رغبتی برای تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته وجود نداشت.

قنبری ادامه داد: همچنین با توجه به تحولات صنعت هوایی که سیستم های ناوبری به سمت فضایی شدن پیش رفته است، ادامه کار با نیروهای کاردانی ممکن نبود.

وی افزود: از این رو با تلاش و همت مسئولان دانشکده و وزارت راه و شهرسازی، از امسال رشته ها به مهندسی تبدیل شد و رتبه های بین 800 تا 1500 وارد این دانشکده شدند.

قنبری به آموزش بین المللی دانشکده صنعت هواپیمایی اشاره کرد و گفت: ما تا سال گذشته به عنوان عضو ناظر در آموزش های سازمان جهانی ایکائو بودیم که همگام با سایر کشورهای پیشرفته، توانستیم به عضو دائم آموزش های ایکائو تبدیل شویم.

رئیس دانشکده صنعت هواپیمایی با اشاره به اینکه حدود 18 کشور، عضو ثابت آموزش های ایکائو هستند گفت: تبدیل شدن ایران به عضو دائم این آموزش ها نشان می دهد کشور ما از پتانسیل قوی آموزشی برخوردار است و سایر کشورها، می توانند آموزش های خود را در ایران ببینند و گواهینامه های تحت نظارت ایکائو دریافت کنند.

قنبری، دانشکده صنعت هواپیمایی را تنها نماینده ایران در آموزش های ایکائو دانست و گفت: کلیه امکانات آموزشی و زیرساخت ها، شبکه و اتوماسیون همگی به روز شده اند.

وی با اشاره به رشته های دانشکده صنعت هواپیمایی کشور گفت: رشته های مهندسی تعمیر و نگهداری ـ گرایش هواپیما، مهندسی هوانوردی ـ گرایش مراقبت پرواز، مهندسی برق ـ گرایش الکترونیک هواپیما از رشته های اصلی دانشکده صنعت هواپیمایی هستند.

قنبری در پایان گفت: این دانشکده به عنوان قطب اصلی آموزش هوانوردی کشور توانسته است علیرغم اعمال تحریم‌ها با آموزش و تربیت بیش از 10 هزار نیروی انسانی متخصص، کشور را از وابستگی به متخصصان خارجی بی نیاز کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بیکار 0 0

    بنده سه سال پیش فارغ التحصیل کاردانی مراقبت پرواز از این دانشدکه ببخشید دانشکده! شدم بعد از گذروندن دو سال تمام سربازی و اون همه وعده و وعید که بهمون داده بودند آخرش شرکت فرودگاههای کشور زد زیر همه چی و الان میگه شما رو نمی خواهیم… حالا ما موندیم و پنج سال از عمرمون که تو این سیستم تلف شد و یه مدرک کاردانی به درد نخور… هم اکنون جهت اطلاع عزیزان: حدود ۶۰ نفر فارغ التحصیلان چند سال گذشته رو نتوانستند جذب کنند و همگی سرخورده و افسرده گوشه ای به حال خود رها شده اند… به داوطلبان کنکور توصیه دارم در مورد جایی که می خواهند انتخاب کنند بیشتر تحقیق کنند و گول اسم و رسم قشنگ این مرکز رو نخورند چون واقعآ از داخل تهی است و ان شاا… که به سرنوشت ما دچار نشوند

  • مهدی 0 0

    ایران دو سال پیش عضو دائم آموزش‌های ایکائو شد یعنی از سال ۲۰۱۲! تازگی نداره… http: / / www. icao. int / safety / TrainairPlus / Pages / trainingcenter. aspx

  • کنترلر 1 0

    منم نوزده سالپیش باداشتن بهترین کار گول اسمش رو خوردم وحالاسرخورده وپشیمان باروزی یک مشت قرص زنده ام وتنها چیزیکه این شغل به من دادمرضی هست.