| کد خبر: 23569 |

رئیس سازمان هواپیمایی در پاسخ به تین نیوز خبر داد:

◄ آغاز مذاکره برای خرید جایگزین فالکن ۲۰ / بررسی وضعیت ۱۳ فرودگاه توسط هواپیمای پاکستانی

تین نیوز | رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: علاوه بر اینکه از هواپیمای پاکستانی به عنوان جایگزین استفاده شد، از روش های دیگری هم برای بررسی وضیعت دستگاه های کمک ناوبری استفاده می کنیم.

علیرضا جهانگیریان درباره هواپیمای فالکن 20 که اسفندماه سال گذشته در جزیره کیش سقوط کرد، به خبرنگار تین نیوز گفت: آن هواپیما پیدا شد و در همان زمان، بقایای آخرین سرنشین هم از آب بیرون کشیده شد و پس از آزمایشات لازم، مشخص شد که بقایای پیدا شده متعلق به نفر چهارمی است که در هواپیما حضور داشته است.

وی در خصوص وضعیت بررسی فرودگاه های کشور و بازرسی تجهیزات کمک ناوبری آنها گفت: روش های مختلفی برای تایید و آماده بودن دستگاه های کمک ناوبری فرودگاه ها وجود دارد که یکی، همان هواپیمای فلایت چک است، روش دوم بررسی های زمینی و سومین روش گزارش گیری از خلبانان هواپیماهایی است که در فرودگاه ها نشست و برخاست دارند.

جهانگیریان یادآور شد: با سقوط هواپیمای فالکن 20 که تنها هواپیما فلایت چک در کشور بود، در سیستم ما دو روش دیگر فعال شده است.

وی از هواپیمای پاکستانی به عنوان جایگزین هواپیمای سقوط کرده یاد کرد و افزود: 13 فرودگاه کشور توسط هواپیمای پاکستانی، تست شدند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور ادامه داد: برای دور دوم بررسی فرودگاه ها، درخواست استفاده مجدد از هواپیمای پاکستانی را مطرح کردیم تا سایر فرودگاه ها هم مورد بررسی قرار گیرند.

جهانگیریان در خصوص مدل هواپیمای جایگزین و زمان خرید آن گفت: در حال مذاکره با ایرلاین ها برای خرید هواپیمای جایگزین هستیم و امیدواریم به زودی هواپیمای ملخی که سایر کشورها از آن به عنوان فلایت چک استفاده می کنند، خریداری کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    هواپیمای پاکستانی؟ واقعا پاکستان صنعت هواپیما سازی قابل قبولی داره؟ حداقبل برید از چین و روسیه بخرید! البته شاید رانتی باشه که می خواید از پاکستان بخرید از قوه قضاییه و مجلس می خوام پیگر موضوع باشند

  • مهدی 0 0

    ریاست محترم سازمان هواپیمایی کشوری ذکر چند نکته ضروری است: ۱ - در خصوص بقایای نفر چهارم سانحه مذکور لازم به ذکر است که با گذشت زمانی در حدود هفت ماه قرار است مراسم خاکسپاری ایشان انجام پذیرد. ۲ - در خصوص روشهای دوم وسومی که فرموده بودید پس دیگر چه نیازی به فلایت چک دارید. این مقوله را به کلی فرماوش نمایید همانگونه که بازماندگان سانحه را فراموش کردید ۳ - با توجه به سانحه اخیر هواپیمای ایران ۱۴۰ ببخشید آنتنوف ۱۴۰ و شرایط کشورمان چه اصراری برخرید هواپیمای ملخی دارید؟ آیا بهتر نیست هواپیمای موجود را تجهیز نمایید؟ ۴ - ای کاش همانقدر که به پاکستانیها بها میدهید به پرسنل زحمتکش سازمان خود نیز بها میدادید