| کد خبر: 165875 |

◄ افزایش سه برابری پرواز تهران-گرجستان در تابستان

معاون اول نخست‌وزیر گرجستان از تمایل این کشور برای سه برابر کردن پرواز ایران-گرجستان در تابستان خبر داد.

تین نیوز

معاون اول نخست‌وزیر گرجستان از تمایل این کشور برای سه برابر کردن پرواز ایران-گرجستان در تابستان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، دیمیتری کومسیشویلی هیئت همراه در دیدار با وزیر راه و شهرسازی گفت:ایران درزمینهٔ توسعه کریدورها از اهمیت بالایی برخوردار است و توسعه کریدورها بین ۲ کشور منافع بسیاری در پی خواهد داشت.

معاون اول نخست‌وزیر گرجستان گفت: درحال حاضر هفته‌ای ۳۱ پرواز بین ایران و گرجستان انجام‌شده که تمایل داریم این آمار در ایام تابستان به سه برابر افزایش پیدا کند.

او بخش اعظم روابط تجاری بین دو کشور را درزمینهٔ حمل‌ونقل اعلام کرد و گفت: براساس آمار موجود طی یک سال گذشته ۱۸۱ میلیون دلار گردش تجاری بین ۲ کشور  اعلام‌شده که نسبت به مدت مشابه افزایش ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

کومسیشویلی ضمن ابراز تمایل برای گسترش هرچه بیشتر و سریع‌تر کریدورهای ایران – ترکیه – آذربایجان و گرجستان بیان کرد: توسعه روابط بانکی و بخش‌های سرمایه‌گذاری از دیگر موارد موردتوجه ما در روابط بین ۲ کشور است چراکه در حال حاضر سرمایه‌گذاری کلان و قابل‌توجهی بین ایران و گرجستان وجود ندارد.

وزیر اقتصاد گرجستان همچنین نسبت به همکاری برای ایجاد نمایندگی‌های قوی ایران در حوزه‌های لجستیک و پتروشیمی  در بنادر دریای سیاه اعلام آمادگی کرد و افزود: معتقدیم ایران از طریق آذربایجان یا ارمنستان می‌تواند مسیر خوبی برای ارائه منابع گازی و نفتی باشد.

او گفت:  روژه بندر آناکلیا واقع می‌تواند توزیع‌کننده خوبی در حوزه دریای سیاه باشد در حال حاضر دارای ظرفیت ۹ میلیون تنی است که باید به ۱۰۰ میلیون تن افزایش یابد، مسئله‌ای که برای تحقق نیاز به توسعه کریدرو و بندر دارد.

او گفت:  درصورتی که این بندر در شرایط فعالیتی مناسبی قرار بگیرد راه‌آهن گرجستان نیز تکمیل و ظرفیت عبور کالا تا سه برابر افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.