| کد خبر: 163573 |

◄ افتتاح فاز اول پروژه ریلی آستارا-آستارا

​معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن گفت: فاز اول پروژه ریلی آستارا - آستارا افتتاح شد.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن گفت: فاز اول پروژه ریلی آستارا - آستارا افتتاح شد.

به گزارش تین‌نیوز، نوراله بیرانوند  با اشاره به موقعیت استراتژیک راه‌آهن آستارا-آستارا گفت: با افتتاح این مسیر ریلی ایران به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و هندوستان، پاکستان، افغانستان و از سمت شمال به روسیه و از سمت غرب به دریای سیاه متصل خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل تصریح کرد:  ۸.۵ کیلومتر خط ریلی در داخل خاک آذربایجان و ۱.۵ کیلومتر خط ریلی در خاک ایران احداث شد.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن، بیرانوند تصریح کرد: پروژه ریلی آستارا-آستارا در شهر آستارا شامل یک سایت ۳۵ هکتاری ایت که در حال حاضر ۳ خط از ۷ خط آن، آماده بهره‌برداری است.

او درباره تأمین مالی این مسیر ریلی گفت: در این پروژه ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی خواهد شد. این سرمایه‌گذاری  به عهده توسط طرف آذربایجانی است و شامل احداث پل مرزی خط ریلی ایستگاه و همچنین ترمینال‌های تجاری است .

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن  گفت: تأمین مالی بلندمدت (فاینانس درآینده نزدیک‌بین دو کشور امضا خواهد شد و عملیات ساخت این محور ریلی در سال ۱۳۹۷ شروع خواهد شد.

او در ادامه گفت: برای تکمیل کریدور ریلی آستارا-آستارا احداث خط ریلی رشت- آستارا به طول ۱۶۴ کیلومتر در اولویت قرارگرفته دارد.

بیرانوند تصریح کرد: تا زمان تکمیل پروژه رشت- آستارا ترانزیت کالا از مسیر آستارا به بنادر جنوبی ایران از طریق حمل‌ونقل ترکیبی انجام خواهد شد که توافقات لازم بین کشورهای ذی‌نفع در این کریدور به‌عمل‌آمده است.  

او بهجابه‌جایی حداقل ۲ میلیون تن بار از این مسیر تأکید کرد و گفت: این پروژه در راستای تکمیل کریدور ریلی شمال به جنوب و جنوب به غرب طراحی شد که با افتتاح آن جابه‌جایی بار از مسیر ۱۰ هزار کیلومتری میسر خواهد شد

بیرانوند به کاهش 30 درصدی هزینه حمل با افتتاح این خط اشاره کرد و گفت: جابه‌جایی بار در مسیر دریایی ۴۵ روزه زمان می‌برد که با بهره‌گیری از مسیر ریلی به ۲۵ روز کاهش خواهد یافت.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.