| کد خبر: 161976 |

◄ توافق‌های مؤثر حمل‌ونقلی میان ایران و افغانستان

معاون وزیر راه و شهرسازی از توافقات موثر حمل‌ونقلی ایران و افغانستان طی ششمین اجلاس کمیته مشترک همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از توافقات موثر حمل‌ونقلی ایران و افغانستان طی ششمین اجلاس کمیته مشترک همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، داود کشاورزیان در این اجلاس گفت: توافقات موثر در خصوص کاهش عوارض، تسهیل در تردد ناوگان، ارتقای ایمنی تردد، تسریع در امور گمرکی  با کشور افغانستان صورت گرفت.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه گفت:  همچنین بازدیدهای دوره‌ای از پایانه‌های مرزی مشترک دو کشور انجام شد.

کشاورزیان به توافقات اخیر در نهمین نشست کمیته جاده‌ای اکو اشاره کرد و گفت: ایران و افغانستان جهت تأسیس کریدور حمل‌ونقل چندوجهی کابل- تهران- استانبول متعهد به اقدامات و هماهنگی لازم با یکدیگر و با طرف ترک شدند.

 کشاورزیان گفت: توسعه محور شرق در ایفای نقش مهم بندر چابهار در رونق ترانزیت منطقه و پهلوگیری کشتی‌ها اهمیت بسزایی دارد.

او در ادامه گفت: با توسعه محور شرق میزان تردد در پایانه مرزی میلک  در سالهای آتی به روزانه  ١٠٠٠  دستگاه افزایش خواهد یافت.

سیدولی سلطان معاون وزیر ترانسپورت و هوانوردی جمهوری اسلامی  افغانستان از  توافقات انجام‌شده اظهار رضایت کرد و گفت: امیدواریم از تجربه ارزشمند ایران درزمینهٔ ساخت و نگهداری جاده‌ها و سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند بهره‌مند شویم.

رئیس هیات ایرانی در ششمین اجلاس همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان در اینباره گفت:  طرفین آمادگی خود را با توجه به‌ضرورت اجرای موافقت‌نامه چابهار برای همکاری با طرف هندی جهت اجرای موافقت‌نامه نیز اعلام کردند.

در پایان دو مذاکرات کارشناسی با حضور  مدیران و کارشناسان  ، تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و ترانزیتی  به امضا روسای هیات  دو کشور رسیده مبادله شد .

به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ششمین اجلاس کمیته مشترک همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای در راستای توسعه مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان، از تاریخ پنجم اسفندماه به مدت دو روز در بندر چابهار با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی  کشورمان و  معاون وزیر ترانسپورت و هوانوردی افغانستان برگزار و تفاهم‌نامه مربوطه مبادله شد.

علاوه بر مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان، مسئولان ذی‌ربط و بخش خصوصی مرتبط با امر ترانزیت همچنین مقامات محلی در  جریان مبادله تفاهم‌نامه  حضور داشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.