| کد خبر: 161033 |

◄ IMO به اجرای قانون مصرف گوگرد کم‌تر نزدیک‌ شد

تین نیوز

IMO در حال حرکت به سوی آینده‌ای است که در آن حرکت کشتی‌هایی با سوخت حاوی بیش از نیم درصد گوگرد ممنوع است مگر اینکه از سیستم‌های scrubber استفاده کنند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از seatrade-maritime، اجرای مقررات سوخت‌های دریایی با گوگرد کمتر از نیم درصد در جلسه زیرکمیته بین‌المللی IMO درباره آلودگی، پیشگیری و واکنش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به عنوان بخشی از بحث‌ها، کشورهای عضور IMO توافق کردند تا کمیته حفاظت محیط زیست دریایی (MEPC) قانون منع تردد کشتی‌هایی با سوخت دارای گوگرد بالای نیم درصد را از سال 2020 ممنوع کند، مگر اینکه از سیستم‌های scrubber در این شناورها استفاده شود. طرح ذکر شده برای نشست MEPC در ماه آوریل کاملاً مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تا حد ممکن تلاش می‌شود که تا اکتبر سال جاری میلادی نهایی شود. در مرحله بعد این قانون نیاز دارد به MARPOL ملحق شود تا بتواند به شکل قطعی اجرا شود.

ماریا اسکیپر مدیر اجرایی کشتیرانی دانمارک گفت: کشتیرانی دانمارک با توجه به سیگنالی که IMO در هفته جاری به شکل واضح ارسال کرد، از این تصمیم بسیار راضی است. پیاده‌سازی موثر چیزی است که ما برای مدت طولانی و سخت در همکاری با اعضا و سازمان‌های مربوط روی آن کار می‌کردیم. بنابراین اینکه یک صنعت بین‌المللی این ممنوعیت را به عنوان مقدمه جلسه IMO اعلام کرد بسیار مثبت بود و همچنین بسیار مفید بود که مقامات دانمارک در صف اول حمایت از این طرح قرار داشتند.

او افزود: در حال حاضر IMO برای اطمینان از اینکه تامین‌کنندگان، مالکان کشتی و مقامات کشتیرانی  ابزار و راهنمایی‌های مناسب را برای مطابقت با مقررات سوخت با گوگرد کمتر از نیم‌درصد داشته باشند، شروع به کار بر روی مفاهیم عملی پیرامون این موضوع کرده است و در این راستا نشستی یک هفته‌ای را در ماه جولای سال جاری برنامه‌ریزی کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.