| کد خبر: 160815 |

گام نهایی برای توسعه فرودگاه اصفهان برداشته شد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که با تصویب پیشنهاد الحاقی معافیت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از پرداخت سود سهام و مالیات در خرید املاک، گام‌نهایی توسعه فرودگاه اصفهان ‌برداشته شد.

تین نیوز

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که با تصویب پیشنهاد الحاقی معافیت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از پرداخت سود سهام و مالیات در خرید املاک، گام‌نهایی توسعه فرودگاه اصفهان ‌برداشته شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، ناهید تاج‎الدین با اشاره به رای آوردن پیشنهاد الحاقی مربوط به معافیت شرکت فرودگاه‎ها و نابری هوایی ایران از سود سهام و مالیات مربوط به خرید املاک گفت: با توجه به نقش حیاتی فرودگاه به عنوان یکی از اصلی‎ترین زیرساخت‎های توسعه بویژه توسعه گردشگری و همچنین به منظور تأمین استانداردها و ایمنی پروازها لازم بود محدودیت ظرفیت پذیرش هواپیما در فرودگاهها بویژه فرودگاه‎های بین المللی مهرآباد و شهید بهشتی اصفهان برداشته شود که این تنها با تملک عرصه در اختیار بخش نظامی امکان‎پذیر بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در همین زمینه از یکسال پیش برای آزادسازی اراضی فرودگاه و تملک عرصه در اختیار بخش نظامی برای توسعه فرودگاه اصفهان اقدام کردیم و خوشبختانه تیرماه امسال شاهد توافق چند جانبه برای آزادسازی اراضی اطراف فرودگاه بودیم اما متاسفانه پرداخت هزینه املاک‌ خریداری شده توسط فرودگاه با مشکل مواجه بود.

وی گفت: با بررسی‎های کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که معافیت فرودگاه‎های مذکور از پرداخت سود سهام و مالیات در بودجه ۹۷، کمک می‎کند که فرودگاه‎ها بتوانند با این معافیت‎ها، هزینه خرید املاک را تأمین کنند.

تاج الدین افزود: در این زمینه ما سعی کردیم با ارائه یک پیشنهاد الحاقی در لایحه بودجه ۹۷ این مانع را برطرف کنیم. پیشنهاد ما این بود که بخشی از درآمدهای شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران که برای خرید املاک از نیروهای مسلح اختصاص داده می‎شود، به عنوان هزینه تلقی و از مالیات معاف شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: همچنین پیشنهاد ما این بود، بخشی از املاک و دیگر دارایی‎های ثابت این شرکت که در همین رابطه به نیروهای مسلح منتقل می‎شود نیز از پرداخت مالیات معاف شود که خوشبختانه این اتفاق نیز افتاد.

تاج الدین گفت: این پیشنهاد الحاقی که نیاز به رای دو سوم نمایندگان داشت  با رایزنی گسترده با ۱۳۰ رای موافق، ۲۹ مخالف و پنج رای ممتنع به تصویب رسید که گام بسیار مهمی در راستای رفع موانع توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان است و روند توسعه این فرودگاه را تسریع می‎کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.