| کد خبر: 158004 |

طرح مانور اضطراری فرودگاه سنندج

مانور دو سالانه طرح اضطراری فرودگاه سنندج با هماهنگی مناسب بین دستگاه های امدادرسان در سریع ترین زمان انجام شد.

تین نیوز
مانور دو سالانه طرح اضطراری فرودگاه سنندج با هماهنگی مناسب بین دستگاه های امدادرسان در سریع ترین زمان انجام شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه سنندج، این مانور با حضور دستگاههای امدادرسان از جمله سازمان آتش نشانی ، جمعیت هلال احمر استان، راهداری و حمل و نقل جاده ای، مرکز حوادث و فوریت های پزشکی با مدیریت یکپارچه فرودگاه سنندج با حضور ارزیابان کل ستادی  برگزار شد.

این مانور مورد ارزیابی مستقیم  فرشید گلیج، مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و کارشناسان ادارات کل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، حراست و امنیت فرودگاهی و کنترل ترافیک هوایی ستاد قرار گرفت.

 مانور دو سالانه طرح اضطراری فرودگاه سنندج طبق سناریوی از پیش تعیین شده برپا شد که در آن یک فروند هواپیمای فوکر100 با شماره پرواز HE225 به علت نقص فنی در سیستم هیدرولیک به هنگام لندینگ  دچار مشکل و این کار باعث خروج هواپیما از باند و استریپ شد و هواپیما مورد آسیب جدی قرار گرفت.

 این مانور به گونه ای طراحی شد که محل وقوع حادثه سخت ترین و دشوار ترین محل برای اجرای عملیات امداد  و نجات در فرودگاه بود تا در صورت مواجهه با شرایط واقعی تیم های امداد و نجات عملکرد بهتری داشته باشند. با هماهنگی مناسب بین دستگاه های امدادرسان سریع ترین هماهنگی، ارتباط و واکنش اتفاق افتاد و  پس از خروج  فرضی یک فروند هواپیما از انتهای باند 19، یگان های انتظامی و امنیتی با تشکیل حلقه امنیتی وارد عمل شدند و پس از آن تیم های آتش نشانی به سرعت وارد عمل شدند و آتش را اطفا و کنترل کردند و پس از آن آمبولانسهای مرکز حوادث و فوریت های پزشکی و جمعیت هلال احمر به موقع در صحنه حادثه حاضر شدند و مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند.

 پس از تماس با مرکز فرماندهی 125 به سرعت خودروهای آتش نشان از ایستگاههای مجاور به منطقه اعزام شدند و آتش توسط تیم های آتش نشانی به سرعت اطفا شد.

در این حادثه فرضی، از 45 سرنشین هواپیما 35 نفر مصدوم و دو نفر فوت شدند که مصدومان پس از عملیات اطفای حریق، جستجو و عملیات اورژانسی به بیمارستان های شهر سنندج منتقل شدند.

پس از پایان  این مانور، با حضور مسئولان دستگاه های مربوط در نشست ستاد بحران نقاط قوت و ضعف اجرای مانور بررسی شد.

مانور طرح اضطراری فرودگاه ها برابر ابلاغ و دستور العمل سازمان هواپیمایی کشوری هر دو سال یکبار در تمام فرودگاه های کشور برگزار می شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.