| کد خبر: 156544 |

◄ بغداد ، هنوز مقصد پروازها به عراق است

در پی افزایش عوارض فرودگاهی در فرودگاه نجف، پروازهای ایران از این فرودگاه به بغداد انتقال داده شد.

تین نیوز

در پی افزایش عوارض فرودگاهی در فرودگاه نجف، پروازهای ایران از این فرودگاه به بغداد انتقال داده شد.

چندی پیش علی عابدزاده مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری تعرفه خدمات فرودگاهی در نجف را بالاتر از فرودگاه‌های اروپایی دانسته بود و از انتقال کامل پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به فرودگاه بغداد خبر داده بود.

مقصود اسعدی‌سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفتگویی با ایسنا از عدم‌تغییر شرایط در فرودگاه نجف خبر داد و گفت: در حال حاضر شرایط برای برقراری پروازها به نجف محیا نیست و مقصد ایرلاین‌های ایرانی فرودگاه بغداد است.

به گفته وی همان‌طور که از چند ماه پیش نیز مشخص بود مسئولان فرودگاه نجف شرایطی که برای تداوم عادی پروازهای ایرانی وجود داشته باشد را فراهم نمی‌کند و ازاین‌رو باوجود تلاش شرکت‌های ایرانی برای تداوم پروازها در حال حاضر امکان برقراری آن‌ها وجود ندارد.

او افزود: در شرایطی که همه فرودگاه‌های عراق غیر از نجف از تعرفه‌های عادی خدمات فرودگاهی استفاده می‌کنند، فرودگاه نجف تنها برای شرکت‌های ایرانی تعرفه‌ها و قیمت سوخت را بالابرده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: ازاین‌رو شرکت‌های ایرانی باوجود تمام تلاش‌هایی که برای بهبود اوضاع صورت گرفت و مذاکراتی که انجام شد، تصمیم گرفتند در حال حاضر پروازها به این مقصد را متوقف کنند تا تغییری درروند برنامه‌ریزی این فرودگاه به وجود بیاید.

اسعدی‌سامانی گفت: در حال حاضرسفر به فرودگاه بغداد چه برای شرکت‌های هواپیمایی و چه مسافران ایرانی به‌صرفه‌تر است و در صورت نهایی شدن مذاکرات با فرودگاه نجف امکان فکر کردن به گزینه‌های دیگر هم وجود دارد.

از تیرماه سال جاری فرودگاه نجف با افزایش تعرفه‌های فرودگاهی برای شرکت‌های ایرانی و سپس افزایش قیمت سوخت برای این شرکت‌ها، مشکلات زیادی را به وجود آورد. ایرلاین‌های ایرانی تا اربعین پروازهای خود به نجف را ادامه دادند، اما با عدم‌تغییر شرایط پروازها به این فرودگاه به فرودگاه بغداد انتقال داده شدند.

در کنار بغداد، فرودگاه بصره نیز به‌عنوان گزینه موجود برای ایرلاین‌های ایرانی مطرح است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.