| کد خبر: 152328 |

لوکوموتیوهای راه‌آهن برقی می‌شوند

وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: برای افزایش بهره‌وری در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی لوکوموتیوهای راه‌آهن برقی خواهند شد.

تین نیوز

وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: برای افزایش بهره‌وری در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی لوکوموتیوهای راه‌آهن، برقی خواهند شد.

 عباس آخوندی در جلسه بررسی مرکز پروژه‌های اقتصاد مقاومتی توسعه شبکه ریلی‌اظهار کرد: یکی از رویکردهای این سیاست‌، افزایش بهره‌وری است و اینکه چگونه از سرمایه‌گذاری بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم. 

آخوندی یکی از مباحث مهم دیگر را موضوع فناوری در حمل‌ونقل ریلی دانست و یادآور شد: لوکوموتیوهای برقی را در کشور توسعه داده می‌شود که قدرت و نرخ بهره‌وری بالاتری را نسبت به لوکوموتیو‌های دیزلی را دارد. 

به گزارش فارس، بر اساس وزیر راه و شهرسازی به ابعاد توسعه حمل‌ونقل ریلی ولایحه بودجه 97 پرداخت و یادآور شد: خوب است شبکه راه‌آهن ایران در طول برنامه ششم تمام مراکز استان‌ها را پوشش دهد، با وجود طرح‌های گفته شده 10 استان باقی می‌ماند. 

به گفته مسئولان وزارت راه‌و‌شهرسازی 40 هزار کیلومتر موافقت‌نامه جدید برای توسعه حمل‌ونقل ریلی وجود دارد که 15 هزار کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و حدود 14 هزار کیلومتر در دست ساخت و بقیه نیز شروع نشده و در حال مطالعه است. سال 96، 7 پروژه تعریف شده آزادراهی وجود دارد که 237 کیلومتر بوده و 71 درصد آسفالت شده، اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

در بخش بزرگراهی، 741 کیلومتر پروژه وجود دارد که پیشرفت فیزیکی آن تا پایان شهریور 69درصد بوده و 276 کیلومتر آن آسفالت و به بهره‌برداری رسید. در بخش راه‌آهن 516 کیلومتر ریل جدید باید گذاشته شود که پیشرفت فیزیکی 70 درصدی داشته و 371 کیلومتر آن ریل‌گذاری شده است. رکورد ریل‌گذاری 207 کیلومتر در سال است که امیدواریم امسال احتمالاً به بیش از 600 کیلومتر برسد.

همچنین راه‌آهن قزوین،رشد 164 کیلومتر بوده که هفته آینده زیرسازی اولیه آن تمام خواهد شد و پیش‌بینی این است که تا پایان آذر ماه 4 کیلومتر به اتمام برسد و 25 کیلومتر ریل‌گذاری باقیمانده انجام شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.