| کد خبر: 149569 |

با ابلاغ بیانیه خط مشی ایمنی

گام بلند شرکت فرودگاه‎ها‎ برای دستیابی به بالاترین شاخص‎های ایمنی

شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با هدف دستیابی به شاخص‎های تامین ایمنی حداکثری در ارائه خدمات ناوبری و فرودگاهی، بیانیه خط مشی ایمنی این شرکت را ابلاغ کرد.

تین نیوز

شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با هدف دستیابی به شاخص‎های تامین ایمنی حداکثری در ارائه خدمات ناوبری و فرودگاهی، بیانیه خط مشی ایمنی این شرکت را ابلاغ کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، در توضیح ابلاغ این خط مشی آمده است: به منظور برنامه‎ریزی، ساماندهی و نظارت بر فرآیندهای استقرار، اجرا، حفظ، نگهداری و توسعه پایدار سامانه مدیریت ایمنی در تمامی حوزه‎‎های مرتبط شرکت بر اساس مقررات ایکائو(ضمیمه 19 و سند 9859) و الزامات سازمان هواپیمایی کشوری(CAD1019) به عنوان الزامی اساسی و اولویتی مهم در اهداف و وظایف شرکت و با هدف دستیابی به شاخص‎های تامین ایمنی حداکثری در ارائه خدمات ناوبری و فرودگاهی، "بیانیه خط مشی ایمنی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران ویرایش دوم" موضوع سند IAC-SM-01/02 به تاریخ 15/05/1396 ابلاغ می‎شود.

در ادامه اشاره شده است: این سند به عنوان نقشه راه ایمنی شرکت، با بیان اصول و قواعد مربوط، تعیین میزان تعهد و الزام مدیریت، هدایت اندیشه و کنش مدیران در تصمیم‎گیری و نحوه اجرای برنامه‎ها، تفویض اختیارات، تعیین سازگاری تصمیم‎گیری‎ها با اهداف شرکت و تصریح‎کننده اهداف ایمنی شرکت است، لذا ضرورت دارد مدیران فرودگاهی و ستادی با برنامه‎ریزی و درک صحیح از نقش و وظایف خود در مدیریت ایمنی، تخصیص منابع مناسب و تعریف روشن روندهای کاری در راستای این سند گام بردارند.

همچنین آمده است: لازم است تمام مدیران ستادی و فرودگاهی ضمن حرکت هماهنگ در جهت تحقق اهداف و سیاست‎های کلی مصوب شورای عالی ایمنی، موارد مندرج در این سند را به عنوان یک وظیفه و تکلیف قانونی، به طور رسمی به کلیه کارکنان حوزه‎های ستادی و فرودگاهی ابلاغ و در تمام اموری که درچارچوب محتوای سند به طور مستقیم یا غیر مستقیم با ایمنی خدمات ناوبری هوایی، فرودگاهی، اجرای پروژه‎ها، اقدامات اجرایی و دیگر فعالیت‎هایی که در چارچوب اهداف و وظایف شرکت به انجام می‎رسد، رعایت کنند.

در پایان تاکید شده است: مسئولیت پیامدهای ناشی از عدم رعایت موارد فوق بر عهده مدیران ستادی و فرودگاهی خواهد بود.

بیانیه خط مشی ایمنی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از طریق نشانی ftp://ftp.airport.ir/safetypolicy قابل دریافت است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.