| کد خبر: 145851 |

آغاز تحول مدیریتی در تهران

محمد علی نجفی ۴ معاون جدید خود برای آغاز مسئولیت در شهرداری پایتخت را معرفی کرد.

تین نیوز
 محمد علی نجفی ۴ معاون جدید خود برای آغاز مسئولیت در شهرداری پایتخت را معرفی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، این در حالی است که شهردار‌تهران در روزهای آتی باید 5معاون دیگر را برای شهرداری تهران معرفی کند. محمدعلی نجفی که در صحن علنی شورای شهر تهران خبر از معرفی 4معاون خود تا ظهر داده بود، طی حکم‌هایی معاونان شهرسازی و معماری، مالی و اقتصاد شهری، برنامه‌ریزی و توسعه شهری و حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران را مشخص کرد.

بدین‌ترتیب محمدمهدی حجت به‌عنوان معاون شهرسازی و معماری، سمیع‌الله حسینی‌مکارم به‌عنوان معاون مالی و اقتصاد شهری، حجت‌الله میرزایی به‌عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری و امور شورا و محسن پورسیدآقایی به‌عنوان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران منصوب شدند.

  • 3محور اصلی برنامه‌های معاون شهرسازی و معماری

محمدمهدی حجت که از بنیانگذاران سازمان میراث‌فرهنگی است، به‌عنوان معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران منصوب شده است. وی روز گذشته در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد که برنامه‌های خود را حول 3محور تنظیم کرده است.

از نگاه این استاد معماری و شهرسازی ایجاد امید در شهر، جلب مشارکت مردم و فراهم آوردن آرامش و آسایش شهروندان 3 هدف عمده‌ای هستند که پیگیری می‌شوند. وی با بیان اینکه برنامه اصلی خود را مطابق با آنچه شهردار پایتخت به شورای شهر ارائه داده است، تنظیم خواهد کرد، گفت: «هدف ارتقای کیفیت زندگی در شهر تهران است و وسیله تحقق این هدف، همه حوزه‌های فعالیت در شهرداری است؛ یعنی برای اینکه اتفاقات خوبی در حوزه شهرسازی و معماری بیفتد، سایر حوزه‌ها مثل فرهنگی- اجتماعی، فنی- عمرانی، برنامه‌ریزی و توسعه شهری و... است.»

معاون جدید معماری و شهرسازی شهرداری تهران در پاسخ به این سؤال که طبق برنامه‌های شهردار چه اولویت‌هایی درخصوص نظارت بر طرح جامع و تفصیلی دارید، گفت: «ما هم باید مانند آنچه در شهرهای توسعه‌یافته رخ داده برای شهرسازی مورد به مورد حرکت کنیم؛ یعنی یک طرح تفصیلی زیرمجموعه طرح تفصیلی با عنوان «طراحی شهر» تعریف کنیم که در آن نقطه به نقطه با جزئیات مشخص شده باشد که چه موردی قرار است اتفاق بیفتد.»

وی اضافه کرد که برای این منظور همکاری نزدیکی برای بازبینی و تدوین طرح طراحی شهر با شورای‌عالی شهرسازی و معماری خواهد داشت. آنچه که از سوی محمد‌مهدی‌حجت‌ اعلام شده پس از اجرا موجب رفع نگرانی‌ها از بابت آسیب‌هایی خواهد شد که به معماری ایرانی و روند شهرسازی پایتخت وارد شده است.

  • معاونان جدید شهردار تهران را بهتر بشناسید

4 معاون جدید شهرداری پایتخت دارای سوابق متعدد و برجسته‌ای هستند که در جدول روبه‌رو آنها را می‌خوانید.

گفتنی است شهرداری تهران 9معاونت دارد. به عبارت دیگر در روزهای آتی معاونان فنی و عمرانی، خدمات ‌شهری و محیط‌زیست، امور اجتماعی و فرهنگی، توسعه منابع انسانی و معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران نیز از سوی محمد علی نجفی انتخاب خواهند شد.

جدول

 

منبع: شهرداری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.