| کد خبر: 143635 |

آغاز به کار نخستین منطقه آزمایشی شناورهای بدون سرنشین

نخستین منطقه آزمایشی برای پروژه های مربوط به شناورهای بدون سرنشین در فنلاند آغاز به کار کرد.

تین نیوز

نخستین منطقه آزمایشی برای پروژه های مربوط به شناورهای بدون سرنشین در فنلاند آغاز به کار کرد.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا، برای نخستین بار یک منطقه آزمایشی در جهان برای هر گروهی که می خواهد تکنولوژی، شناورها و ترافیک دریایی مربوط به شناور‎های بدون سرنشین را آزمایش کند موسوم به Jaakonmeri Test Area در فنلاند آغاز به کار کرد.
 
بر اساس این گزارش، مدیریت و کنترل این منطقه از سوی شرکت اصلی DIMECC انجام می شود. این منطقۀ آزمایشی در کرانۀ غربی فنلاند و خارج از شهرداری Eurajoki واقع شده است. ضلع شمالی منطقه 17.85 کیلومتر و ضلع غربی آن 7.1 کیلومتر طول دارد. در این منطقه دسترسی بسیار خوبی به اینترنت نیز فراهم آمده است.
 
این گزارش ادامه داد: منطقۀ آزمایشی از سوی هئیت دولت فنلاند و از سوی مرکز توسعۀ اقتصادی، حمل و نقل و محیط زیست فنلاند جنوب غربی جایزه ای دریافت کرد و منطقه جزء آب های آزاد به حساب می آید که قابلیت انجام آزمایش های مربوط به شرایط سرد در فصل زمستان را داراست.
 
بر همین اساس، دولت فنلاند به آینده ای دیجیتالی متعهد است و این تصمیم دولت را می توان به خوبی در ایجاد یک منطقۀ آزمایشی ملاحظه کرد. در همین راستا، وزیر حمل و نقل و ارتباطات فنلاند، گفت: توسعه فعالیت های دیجیتالی و استفاده گسترده از اتوماسیون و اطلاعات از ویژگی‎های اصلی پروژه های کلیدی دولت فنلاند است. به همین دلیل دولت فنلاند بر پروژه های دریایی هوشمند سرمایه گذاری کرده به گونه ای که یکی از این راه ها در نزدیکی همین منطقه آزمایشی قرار گرفته است.
 
در خصوص زمان اولین آزمایش شرکت DIMECC در حال گفتگو است و انتظار می رود نخستین آزمایش در این منطقه بهار 2018 انجام شود. اما درصورتی که شرکت ها و موسسات دیگر تمایل به انجام آزمایش ها در سال جاری داشته باشند، این امکان برای آنها مهیا است.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.