| کد خبر: 140777 |

شروع رسمی پروژه طراحی سامانه های مدرن ریلی در شرکت راه آهن

فاز دوم طرح تحول سازمانی با هدف طراحی سامانه های مدرن ریلی با حضور نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی، اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران راه آهن به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

تین نیوز

فاز دوم طرح تحول سازمانی با هدف طراحی سامانه های مدرن ریلی با حضور نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی، اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران راه آهن به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محسن پور سید آقایی نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در طرح تحول سازمانی، در جلسه پروژه طراحی سامانه های مدرن ریلی گفت: با شروع پروژه طرح تحول سازمانی به دستاوردهای مطلوبی در تمامی زمینه های ریلی خواهیم رسید.

وی افزود: در طرح تحول سازمانی تیم مدیریتی منحصر به فردی تشکیل شده بطوریکه ساختار صنعت ریلی کشور تغییر و منجر به تحول ساختاری می شود.

آقایی با بیان اینکه کشور آلمان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی تجربه موفقی را در طراحی و تجدید ساختار راه آهن داشته و به پیشرفت های چشمگیری در زمینه های مختلف این صنعت رسیده است، اظهار داشت: با توجه به مشکلات استراتژیک و ساختاری در راه آهن ، تیم مشاوران خارجی از کشور آلمان با ورود به پروژه طرح تحول سازمانی از دو سال گذشته، اقداماتی را در جهت تغییر و تحول سازمانی آغاز کرده اند.

وی تصریح کرد: مشاوران آلمانی در پروژه طراحی ساختار صنعت ریلی ایران و همچنین طراحی و بازمهندسی سرویس ها و سامانه های ریلی ایران از تجربیات خود استفاده می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: خوشبختانه راه آهن آلمان موافقت کرده فراتر از کار مشاوره، به صورت جدی روی موضوعات فوق فعالیت کند.

نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در طرح تحول سازمانی اظهار داشت: طی این طرح، تمامی فرایندهای راه آهن یک به یک بررسی و تمامی نرم افزارها بروز رسانی می شوند بطوریکه در حال حاضر در بخش فناوری اطلاعات تغییرات جدی ساختاری لازم خواهد بود واین سیستم ها همسطح سیستم های کشور آلمان می شود.

آقایی خاطر نشان کرد: طرح تحول سازمانی کار سخت و دشواری است که زمان بیشتری را صرف خواهد کرد تا به نتایج مورد نظر طبق اهداف سازمانی برسد.

وی اضافه کرد: برای این کار پروژه ها باید به تعداد زیادی تقسیم بندی شده و پس از اولویت بندی، اقدامات بنیادی و ساختاری برای آنها انجام دهیم.

وی به یکی از این پروژه ها اشاره کرد و گفت: پروژه ترانزیت از جمله پروژه هایی است که در دستور کار و بررسی مشاوران خارجی و همچنین تیم مدیریتی شرکت راه آهن است.

وی در توضیحات بیشتر این مطلب عنوان کرد: با توجه به تجربه موفق کشور آلمان در بخش ترانزیت و اینکه بزرگترین شرکت لجستیک متعلق به این کشور است، موضوع ترانزیت و استفاده از کریدور چین – اروپا – ایران در طرح تحول سازمانی مطرح شده و می تواند نقش کلیدی در توسعه سهم ترانزیت کشور ما ایفا کند.

آقایی گفت: اگر قرار است راه آهن ایران در بلند مدت سهم قابل توجهی در بخش حمل و نقل کشور به دست بیاورد چاره ای جز گسترش ارتباطات بین المللی با کشورهای پیشرفته و ایجاد تغییرات ساختاری و بنیادین در بدنه این صنعت ندارد.

حسین عاشوری عضو هیات مدیره راه آهن در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه از شروع طرح تحول سازمانی بیش از دو سال می گذرد، گفت: خوشبختانه در بخش های مختلف سازمانی با حضور تیم های گسترده مدیریتی داخلی و مشاوران خارجی اقدامات خوبی در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: طی ۹۰ سال گذشته نام راه آهن آلمان و پیشرفت های ریلی این کشور در ایران وجود داشته است بطوریکه با صنایع مختلف آن همکاری و مشارکت داشته ایم.

عضو هیات مدیره راه آهن با بیان اینکه طرح تحول سازمانی و شروع رسمی پروژه طراحی سامانه های مدرن ریلی شرکت راه آهن فصل جدیدی از همکاری راه آهن های ایران و آلمان است، گفت: این طرح از پیچیدگی های خاصی برخوردار است .

وی اضافه کرد: پروژه راه اندازی کریدور ایران و آلمان بین دو قاره اروپا و آسیا است و اهمیت آن فراتر از حوزه جابجایی کالا و مسافر بین دو کشور است.

عاشوری ادامه داد: پروژه ترانزیت که یکی از پروژه های طرح تحول به شمار می رود از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ایران از سالیان گذشته به عنوان چهارراه ترانزیتی مطرح بوده است، گفت: جاده ابریشم نمادی از گذشته کشور ما است .

وی افزود: برای این منظور تیمی با حضور نیروهای سیر و حرکت و بازرگانی همراه با مشاوران خارجی کشور آلمان اقداماتی چون برگزاری جلسات، دوره های آموزشی، بازدیدها، کسب دانش مربوط به کریدور را در برنامه کاری خود خواهند داشت.

عضو هیات مدیره راه آهن ادامه داد: امیدواریم در این پروژه زمینه های خوبی برای انتقال دانش مربوط به ترانزیت فراهم و از ظرفیت های دو کشور بهره مند شویم.

جعفر محمودی مشاور مدیرعامل و نایب ریس شورای راهبردی تحول سازمانی در ادامه این جلسه با اشاره به محتوای پروژه و متدولوژی و خروجی کار طرح تحول سازمانی گفت: توسعه ریل قبل از توسعه جاده ها در دولت های مختلف جز اولویت های اصلی بوده است.

وی اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی دوم نیاز و تقاضا به راه آهن بیش از گذشته به وجود آمد اما شاخص های راه آهن در همه کشورها سقوط کرد.

محمودی با اشاره به این مطلب که حجم تقاضا برای استفاده از راه آهن موجب رقابت شدید کشورها برای توسعه و پیشرفت راه آهن شد، افزود: امروز کشورهای پیشرفته با فناوری های نوین توانسته اند گام های بزرگی را در بخش ریلی بردارند و ما نیازمند اصلاحات بنیادی و ساختاری هستیم .

نایب ریس شورای راهبردی تحول سازمانی تصریح کرد: تحول بنیادین در راه آهن سقوط صنعت را برعکس و جبران کرد و ما امروز دنباله روی این تجربه یعنی تجربه کشورهای پیشرفته هستیم.

وی بیان کرد: بدون توجه به صنعت ریلی و اصلاحات ساختاری و استراتژیک آن محکوم به شکست هستیم.

وی خاطر نشان کرد: رویکرد ما در طرح تحول سازمانی ترسیم نقشه راه پروژه طراحی و تدوین استراتژی و ساختار نوین صنعت ریلی است که حوزه های مورد نظر برای تغییر استراتژیک در این صنعت، شامل رقابت، خصوصی سازی، آزاد سازی و تجاری سازی است.

گفتنی است؛ درک اسلادزینسکی مدیر پروژه SETUP توضیحاتی درباره آماده کردن ساختار برای تحول راه آهن ، تعریف، طراحی و پیاده سازی پروژه ها ارائه داد.

وی در این باره عنوان کرد: امروز ما شاهد فاز دوم پروژه طرح تحول سازمانی هستیم و براساس آن اصلاحات بنیانی در ساختارها و فرایندهای راه آهن ایران صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: منطق کار ما به عنوان مشاوران این طرح، آماده کردن ساختارها برای تحول ریلی است.

مدیر پروژه SETUP در پایان گفت: توانمند کردن راه آهن ایران با تبادل دانش و آموزش و آشنایی آن با بازارهای بین المللی از اهداف اصلی ما در این طرح به شمار می رود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.