| کد خبر: 76819 |

مدیرعامل راه آهن:

تشکیل سازمان قطارهای حومه ای ازسوی دولت

همکاری راه آهن و شهرداری نجف آباد در احداثیک قطار حومه‌ای برای نخستین بار

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه حمل نقل حومه ای در کشور ما مغفول مانده است، گفت: مهم ترین علت این غفلت، مربوط به تعیین متولی و بودجه است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محسن پورسیدآقایی در مراسم انعقاد قرارداد خطوط و قطارحومه ای اصفهان- نجف آباد با بیان اینکه این قرارداد سرآغاز یک اتفاق بزرگ است، گفت: در حمل نقل درون شهری خطوط مترو و در بخش برون شهری راه آهن، متولی توسعه است اما این بین حلقه مفقوده قطار حومه ای است.

وی با بیان اینکه دولت مصمم است برای قطار حومه ای یک سازمان تشکیل دهد، ابراز داشت: در خصوص تامین هزینه های این پروژه ما مدل جدیدی را تعریف کرده ایم و قرار است این پروژه به صورت همکاری بین راه آهن و شهرداری صورت گیرد.

پورسیدآقایی عنوان داشت: در این قرارداد، شهرداری در حوزه های تملک اراضی امور ساخت ایستگاه ها و استفاده از بخش های تجاری توسط بخش خصوصی مسئولیت را عهده دار شود و راه آهن بخش های روسازی تعمیرات نگهداری علایم و... را بر عهده گیرد.

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه امروزه بر خلاف تصورات که قطار حومه ای را برای کلان شهرها می دانند خاستگاه شهرهای اقماری، قطار حومه ای است، عنوان داشت: قطار حومه ای خاستگاه کلان شهرها نیست و مغایر اهداف آنهاست و اصولا انگیزه ای برای کلان شهرها در این جهت وجود ندارد.

وی بیان کرد: اصولا کلان شهرها باید در اینگونه موارد همکاری لازم را برای اتصال به مترو و ایستگاه های مرکزی برعهده گیرد،

مدیر عامل راه آهن در تشریح این قرار داد تصریح کرد: با راه اندازی این قطار در سال اول پیش بینی شده است که ۶۰ هزار مسافر جابجا شود‌.

وی هزینه احداث این پروژه را ۱۲۰۰میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: هر زمان پیمانکار اعلام آمادگی کند زمان بندی اجرای این پروژه سه ساله است و وزیر راه و شهرسازی قول داده اند در مراسم افتتاح آن حضور یابند.

این مقام مسئول تصریح کرد: راه آهن آمادگی دارد این مدل همکاری را با شهرداری های دیگر چون تهران، شیراز و مشهد را اجرایی کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.