| کد خبر: 138443 |

درآمد شناورهای کیب سایز دوباره افزایش یافت

به دنبال جریانات پایدار واردات سنگ آهن از استرالیا، درآمد های فله بر کیب سایز در هفته گذشته دوباره در شیب صعودی قرار گرفت.

تین نیوز

به دنبال جریانات پایدار واردات سنگ آهن از استرالیا، درآمد های فله بر کیب سایز در هفته گذشته دوباره در شیب صعودی قرار گرفت.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا میانگین نرخ اجاره زمانی بر روی شاخص بالتیک با رشد 16 درصدی، هفت هزار و 701 دلار در روز سه شنبه هفته گذشته تثبیت شد، از طرف دیگر، شاخص با 110 واحد افزایش بر 928 واحد ایستاد.

کارگزار GFI در یادداشتی در روز چهارشنبه گفت: در حال حاضر، به همراه کسب سود و درآمد پایدار در منطقه اقیانوس آرام، علایم قطعی از بهبود در بازار فیزیکی به چشم می آید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حس مثبت تری در بازار وجود دارد، گفت: تاثیر آن در کسب سودهای قوی در بخش قرارداد نرخ کرایه حمل فوروارد دیده شده است.

آمار و ارقام GFI نشان می دهد، در بازار فوروارد، سه ماه سوم و سه ماه چهارم به ترتیب 11 هزار و 600 دلار و 15 هزار و 700 دلار ارزیابی شدند.

در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه خواه بازار فوروارد محرک بازار فیزیکی بوده یا عامل دیگری در این مسئله دخیلی بوده است، نوشت:  واضح و مشخص است که تمایل در هفت روز گذشته در جهت مثبت تغییر پیدا کرده است.

در روز چهارشنبه هفته گذشته یکی از تحلیلگران شاخص بالتیک در میزگرد روزانه برای تشریح وضعیت موجود، اصطلاح پرش دوباره گربه مرده را به کار برد.

به گفته یکی از شاهدان بازار، جریانات پایدار در خارج از استرالیا دیده شده اند، به گونه ای که نرخ  کرایه حمل شناور کیب سایز از استرالیا به چین به پنج هزار و 14 دلار برای هرتن رسید، رقم مذکور در یک هفته گذشته، چهار هزار و 40 دلاربوده است. 

در ادامه این گزارش آمده است: نرخ کرایه حمل در سفر دریایی از برزیل به چین از 10 هزار و 80 دلار در ششم ماه جولای سال جاری میلادی به 12 هزار و 11 دلار برای هر تن افزایش یافت.

این گزارش در پایان به نقل از VesselsValueنوشت: در بازار دارایی ها نیز یک شناور کیب سایز ساخت سال 2006، به ارزش 17 میلیون و 200 هزار دلار فروخته شد، رقمی که سه میلیون دلار بیشتر از فروش یک فروند شناور با سن مشابه در ماه دسامبر سال جاری میلادی است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.