| کد خبر: 138014 |

ارزیابی توسعه فرودگاه آبادان توسط چهار مدیرکل

با حضور چهار مدیرکل از شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در فرودگاه آبادان، زوایای مختلف توسعه این فرودگاه بررسی شد.

تین نیوز

با حضور چهار مدیرکل از شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در فرودگاه آبادان، زوایای مختلف توسعه این فرودگاه بررسی شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ‎ ها و ناوبری هوایی ایران، مدیر فرودگاه آبادان ضمن اعلام این خبر گفت: امروز چهارشنبه 21 تیر میزبان فرشید گلیج، مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، محمد امیرانی، مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی، مسعود نیکبخت مدیرکل کنترل ترافیک هوایی و حسین رفیعی، سرپرست اداره کل املاک و مستغلات بودیم.

غلامرضا دهقانی‎زاده درباره برگزاری این جلسه گفت: این جلسه پیرو جلسه ای که در ماه گذشته میان مدیران عامل شرکت فرودگاه ها و سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شده بود، تشکیل شد. در آن جلسه که در تهران برگزار شد، فرودگاه آبادان و آینده آن مورد بحث قرار گرفت.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد اروند یکسری درخواست ها برای ارتقای فرودگاه آبادان؛ هم به لحاظ مباحث فرودگاهی و هوانوردی و هم از نظر فراهم شدن امکان جذب بیشتر سرمایه گذاران به منطقه آزاد و همچنین فرودگاه که جزئی از آن است را در این جلسه مطرح کرد و قرار شد شرایط آن توسط شرکت فرودگاه ها بررسی شود.

دهقانی‎زاده افزود: در این زمینه قرار شده است یک طرح جامع فرودگاهی برای فرودگاه آبادان تهیه شود که مذاکرات اولیه با چند شرکت مشاور داخلی و خارجی انجام شده است. در این زمینه مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، از انتخاب یکی از این مشاوران در آینده نزدیک توسط دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل خبر داد.

وی ادامه داد: دومین بحث، مربوط به ارتقای عملیات هوانوردی است که مستلزم اختصاص تجهیزات بیشتری به فرودگاه آبادان است. در این زمینه مدیران حاضر موضوع را به لحاظ رعایت طرح های عملیات هوانوردی بررسی کردند.

سومین موضوع مورد بحث به جذب سرمایه گذاران مربوط بود. دهقانی زاده در این زمینه گفت: در این مورد این ایده که چگونه می توان با رعایت قوانین و مقررات عملیات هوانوردی، بخشی از اراضی فرودگاه را به لحاظ نوع کاربری به گونه ای تعریف کرد تا سرمایه گذاران تشویق به فعالیت در آن شوند، مورد بررسی قرار گرفت.

قرار شد مباحث مطرح شده توسط ادارات کل مربوطه مورد ارزیابی کارشناسی قرار بگیرد و گزارش مکتوب آن به مدیرعامل و هیئت مدیره ارائه شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.