| کد خبر: 137834 |

چین و روسیه راه ابریشم قطبی می‌سازند

چین و روسیه برای ساخت مشترک راه ابریشم قطبی با یکدیگر توافق کرده‌اند.

تین نیوز

پایگاه اینترنتی برنامه One Belt, One Road چین در راستای ایجاد راه نوین ابریشم خبر داد که دو کشور چین و روسیه برای ساخت مشترک راه ابریشم قطبی در امتداد مسیر دریای شمال با یکدیگر توافق کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‎الملل مارین‌تایمز، ژی جیپینگ، رئیس‌جمهوری چین، و دیمیتری مدودوف، نخست وزیر روسیه، در خلال نشستی در مسکو برای بررسی این موضوع با یکدیگر توافق کردند. دو کشور قصد دارند همکاری‌های خود را افزایش دهند.

جیپینگ با اشاره به همکاری‌های پر اهمیت روسیه در برنامه One Belt, One Road اظهار امیدواری کرد که دو کشور بتوانند همکاری در مسیر دریای شمال را اجرایی و جاده ابریشم قطبی را عملی کنند، و پروژه‌های حمل و نقلی بسیاری را به اجرا درآورند.

مقام‌های دو کشور در سال 2015 میلادی برای همکاری‌های بیشتر در زمینه توسعه مسیر دریای شمال توافق کرده بودند که به موجب آن باید پژوهش‌هایی در زمینه مسیرهای قطبی انجام می‌گرفت.

مسیرهای دریایی قطبی اکنون شامل دو مسیر است که عبارتند از اصلی مسیر شمال شرقی که مسیر دریای شمال توسط روسیه نیز نامیده می‌شود و مسیر شمال‌غرب.

مسیر شمال‌شرقی که بخش‌های وسیعی از سواحل شمالی روسیه را در بر می‌گیرد، کوتاه‌ترین مسیر برای بسیاری از مناطق در چین است. این مسیر برای دسترسی بنادر شمال چین به بنادر غرب اروپا، دریای شمال، و دریای بالتیک، نزدیک به 25 تا 55 درصد کوتاه‌تر از مسیرهای دیگر است.

جاده ابریشم قطبی که می‌تواند فرصت‌های بیشماری را برای بنادر واقع در کشورهای این مسیر ایجاد کند، بر اهمیت بنادر شمالی چین مانند دالیان و تیانجین نیز می‌افزاید.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.