| کد خبر: 133514 |

ساخت اولین وسیله نقلیه دو منظوره بدون راننده جهان در چین

یکی از شرکت های چینی فعال در حوزه حمل و نقل، از ساخت اولین وسیله نقلیه دو منظوره بدون راننده که از قابلیت تردد همزمان در جاده و خطوط ریلی برخوردار است، خبر داد.

تین نیوز

یکی از شرکت های چینی فعال در حوزه حمل و نقل، از ساخت اولین وسیله نقلیه دو منظوره بدون راننده که از قابلیت تردد همزمان در جاده و خطوط ریلی برخوردار است، خبر داد.

 

به گزارش ایرنا، این سامانه نقل و انتقال مسافر که شبیه به یک مترو و اتوبوس بزرگ و طویل می باشد، توسط شرکت «سی آر آر سی» چین در شهر «جوجو» در استان «خون نن» رونمایی شده است.


کارشناسان و سازندگان این سامانه جدید که به گفته آنها در دنیا نظیر ندارد، تردد ارزان و سفر ایمن را از ویژگی ها آن عنوان کرده اند.


این سامانه که «ای آر تی» خوانده می شود سریع و ارزان است و به گفته مسوولان شرکت چینی دارای طایرهای لاستیکی است و فناوری ساخت آن منحصرا در اختیار طرف چینی است.


همچنین اعلام شده که این وسیله نقلیه علاوه بر تردد مسیرهای ویژه اتوبوس، در مسیرهای ریلی نیز قابلیت تردد دارد و سازگار با محیط زیست طراحی شده است.


انتظار می رود زمانی که این وسیله که شبیه یک مترو می باشد به تولید انبوه برسد، بتواند به سرعت جایگزین اتوبوس های برقی شود که هزینه راه اندازی آنها و تردد در خیابان برای چین چهار برابر این سامانه جدید است.
اولین سامانه ساخته شده نزدیک به 31 متر طول و گنجایش 307 مسافر را دارد ضمن آنکه می توان با آن نزدیک به 48 تن بار را نیز جابجا کرد.


سرعت این وسیله جدید 70 کیلومتر در ساعت عنوان شده و بعد از هر 10 دقیقه شارژ کردن می تواند مسافتی حدود 25 کیلومتر را طی کند.


 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.