| کد خبر: 137658 |

80 درصد پیشرفت در بهسازی معابر بزرگترین سکونتگاه غیر رسمی کشور

بهسازی و آسفالت معابر روستای کمب چابهار به عنوان بزرگترین سکونتگاه غیر رسمی کشور 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تین نیوز
 بهسازی و آسفالت معابر روستای کمب چابهار به عنوان بزرگترین سکونتگاه غیر رسمی کشور 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان گفت: عملیات بهسازی و آسفالت معابر محله کمب چابهار با مساحت 400 هکتار با هدف حل معضل حاشیه نشینی این شهر از آبان ماه سال گذشته آغاز شده است و تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مهندس ایوب کرد افزود: در این پروژه 7 هزارو500 مترمربع از معابر محله کمب چابهار شامل چندین خیابان و کوچه بهسازی و آسفالت می شود.
وی بیان کرد: برای ارتقای فضای فرهنگی و ورزشی محله کمب پروژه احداث زمین چمن مصنوعی فضای روباز در زمینی به مساحت 924 مترمربع با اعتبار2 هزارو200 میلیون ریال با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
وی ادامه داد: ساختمان پایگاه بیماری های مشاوره رفتاری و ژنتیکی کمب چابهار هم با زیربنای 130 مترمربع در زمینی به مساحت 2 هزار متر با 35 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار 2 هزارو200 میلیون ریال در حال اجرا است.
وی بیان کرد: ساخت پایگاه مهارت آموزی برای اداره فنی و حرفه ای در زمینی به مساحت هزار متر و370 مترمربع زیربنا و  3 هزارو500 میلیون ریال اعتبار نیز از ابتدای امسال شروع شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب گفت: احداث ساختمان مرکز صنایع دستی با قابلیت تولید و آموزشی فروش با 160 مترمربع زیربنا و اعتبار هزارو600 میلیون ریال نیز از ابتدا سال آغاز شده است.
کرد خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت بیش از 400 هکتاری روستای کمب و شناسایی آن به عنوان یکی از بزرگ ترین روستاهای دارای سکونت گاه غیررسمی در کشور، طرح ساماندهی اراضی این روستا اقدامی مهم در راستای حل مشکلات ساکنان و پدیده حاشیه نشینی چابهار از یک طرف و از سوی دیگر حفظ حراست از اراضی دولتی متعلق به بیت المال است.
وی بیان کرد: با هدف تسریع و تسهیل در اجرای طرح ساماندهی، محدوده روستای کمب به 8 محله تقسیم و تاکنون 4 هزارو570 ملک شناسایی و موقعیت جغرافیایی آن ها مشخص شده است و همچنین اطلاعات 4 هزارو837 خانوار ساکن در محدوده روستا جمع آوری و از این تعداد 3 هزارو719 خانوار واجد شرایط تشخیص داده شده و نسبت به تشکیل پرونده برای آن ها اقدام شده است.
وی خاطرنشان کرد: هدف نهایی اجرای طرح ساماندهی، اعطای حق مالکیت به افراد واجد شرایط و هم زمان آزادسازی معابر و کاربری عمومی و ارائه خدمات شهری آب، برق و تلفن به خانوارهای ساکن در آن محدوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.