| کد خبر: 136931 |

در سمینار آسفالت‌های اصلاح شده با قیر پودر لاستیکی عنوان شد:

◄ تولید محصول جدید و تاثیرگذار در روسازی‌های نو

سمینار آسفالت‌های اصلاح شده با قیر پودر لاستیکی در مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی با حضور جمعی از فعالان و پژوهشگران این بخش از صنعت، برگزار شد.

تین نیوز

  سمینار آسفالت‌های اصلاح شده با قیر پودر لاستیکی در مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی با حضور جمعی از فعالان و پژوهشگران این بخش از صنعت، برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز، عقیل قدیم با اشاره به این مطلب که تولید آسفالت اصلاح شده با قیر پودر لاستیکی از دستاوردهای مهم در بخش راهداری به شمار می‌رود، اظهار داشت: تولید محصول جدید و تاثیرگذار در روسازی‌های نو یکی از موفقیت‌هایی است که در ایران در اول راه خود قرار دارد.

وی که در سمینار آسفالت‌های اصلاح شده با قیر پودر لاستیکی، سخن می‌گفت، تصریح کرد:  سابقه قیر اصلاح شده با پودر لاستیک در کشور به 20 سال قبل برمی‌گردد و ما امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌توان گفت، اجرای کار شروع شده است.

مدیر بخش قیروآسفالت (موسسه قیر و آسفالت) با تاکید بر همراهی خوب سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با این موسسه در استفاده و اعتماد به فنآوری داخلی قیر، افزود: طبق توافقات صورت گرفته با مدیریت کلان شهرسازی، مقرر شد تا جایی که ظرفیت هست از آسفالت‌های اصلاح شده با قیر پودر لاستیکی در جاده‌هایی که نیاز به اصلاح دارند استفاده شود.

قدیم با بیان این مطلب که «اصل استفاده از آسفالت‌های اصلاح شده بر اصلاح خرابی در معابر بین‌شهری گذاشته شده است»، ابراز داشت: درحال حاضر چند پروژه جاده قدیم تهران-قم، تهران-ساوه، اردکان-نائین و سیستان-هرمزگان و جاده کرمان در دست اقدام و اصلاح با آسفالت‌های اصلاح شده با قیر پودر لاستیکی است که به زودی اطلاع رسانی در خصوص آنها از طریق رسانه‌ها، صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به این مهم که در حال حاضر به‌طور رسمی آسفالت‌های اصلاح شده با قیر پودر لاستیکی، در کشور شناخته شده است، گفت: از میان سه مجموعه که با موسسه قیر و آسفالت همکاری می‌کنند یک شرکت به صورت کامل استانداردهای تعریف شده این موسسه را رعایت کرده و دو مرکز دیگر در صدد هستند تا به سطح استانداردهای لازم دست پیدا کنند.

این مقام مسئول در بخش قیر و آسفالت کشور، با تاکید بر این نکته که درحال حاضر یک محصول کاملا متفاوت از قیرهای موجود در بازار در اختیار مدیریت کلان شهری قرار دارد، تصریح کرد: خوشبختانه آسفالت‌های اصلاح شده با قیر پودر لاستیکی شرایط آزمایشگاهی خوبی را پشت سر گذاشته و به مرحله اجرایی رسیده و چنان‌چه در بالا به آن اشاره شد به زودی در برخی شهرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قدیم تولید آسفالت‌های اصلاح شده با قیر پودر لاستیکی در کشور را یک شروع طوفانی دانست و گفت: این نوع آسفالت نیاز به تجهیزات خاص به منظور انتقال به محل استفاده نداشته و نیازی به انبارش در آن احساس نمی‌شود و اعتقاد داریم  بهره گرفتن از  این نوع آسفالت ترمیم خرابی‌ها را در کشور تسریع می‌کند.

مدیر قیر و آسفالت (موسسه قیر و آسفالت) با اشاره به این مطلب که برای تولید آسفالت اصلاح شده با قیر پودر لاستیکی، مطلقا از کارهای مکانیکی بهره‌گرفته نشده است، گفت: متاسفانه به دلیل طولانی بودن بروکراسی اداری در ایران گاهی اوقات ما دست به تکنولوژی کشی می‌زنیم که کار چندان شایسته‌ای نیست.

در ادامه این سمینار خاوندی یکی دیگر  از پژوهشگران آسفالت‌های اصلاح شده با قیر پودر لاستیکی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انتخاب آسفالت‌های اصلاح شده با قیرپودر لاستیکی تنها به دلیل کاستن از زواید و تسریع کار و توجه به مباحثی از جمله زیست محیطی است که پیش از این چندان مورد توجه نبوده است.

وی در ادامه، تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی این نوع آسفالت و قیر اصلاح شده حساسیت پذیری کمتر در واکنش به دمای سرد و گرم است که در برخی اوقات جاده‌ها و آسفالت را متاثر از خود می‌کند.

خاوندی با ابراز امیدواری نسبت به تحقق اهداف تولید آسفالت‌های اصلاح شده با قیرپودر لاستیکی، خاطرنشان کرد: درست است که قیر پودر لاستیکی تمامی مشکلات این بخش را حل نمی‌کند اما، در پیشرفت فرآیند تکنولوژی در کشور کمک شایان توجهی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.