| کد خبر: 136520 |

تعداد قطارهای مسافربری مشهد 10 درصد افزایش می یابد

مدیرعامل راه آهن خراسان گفت: تابستان امسال شاهد افزایش 10 درصدی تعداد رام قطارهای مسافری به مشهد و افزایش ظرفیت بیش از دو درصد، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن خراسان گفت: تابستان امسال شاهد افزایش 10 درصدی تعداد رام قطارهای مسافری به مشهد و افزایش ظرفیت بیش از دو درصد، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

محمدهادی ضیایی مهر، مدیرعامل راه آهن خراسان در گفتگو با صبح توس؛ اظهار کرد: مجموعه راه آهن خراسان رضوی شامل یک هزار و 500 کیلومتر ریل با ظرفیت جابه جایی در دو بخش کالا و مسافر فعالیت می کند و بخش کالا به عنوان 85 درصد از ترانزیت کالای کشور با ظرفیت هفت میلیون تن بار را در پایانه سرخس شامل می شود.

وی افزود: حمل و نقل ریلی همیشه مورد توجه دولت ها بوده است و دولت ها همواره سعی کرده اند حمایت خود را از این بخش داشته باشند زیرا این هزینه ها جزئی از منافع ملی بوده و مختص به حزب و جناحی نمی باشد، لذا دولت ها با توجه به منویات مقام معظم رهبری و برنامه های پنجم وششم بر توسعه حمل و نقل ریلی کشور همواره تلاش کرده اند که از جمله این اقدامات معافیت ارزش افزوده قطارهای باری است.

مدیرعامل راه آهن خراسان ضمن بیان اهمیت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، بیان کرد: مجموعه راه آهن مشهد هم راستا با سیاست های شهری مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اقدام به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با همکاری شهرداری و آستان قدس در سطح راه آهن مشهد نمود که مورد توجه مسئولین استانی، کشوری و لشکری قرار گرفت.

ضیایی مهر با تاکید بر اینکه تکریم زائرین امام هشتم (ع) از اهداف مجموعه راه آهن می باشد، ادامه داد: به منظور افزایش کیفیت قطارهای مسافربری مشهد-تهران به عنوان شاهراه ریلی کشور، پروژه های هوشمندسازی کنترل قطارها، کاهش تاخیر از مبدا، افزایش دو برابری ظرفیت جابجایی مسافر، کاهش فاصله اعزام قطارها به کمترین زمان ممکن و احداث نمازخانه های مجهز جهت انجام فریضه نماز در اول وقت برای مسافران تابستانی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام مجموعه راه آهن جهت خدمات دهی به زائران و مجاوران آماده اند، گفت: تابستان امسال شاهد افزایش 10 درصدی تعداد رام قطارهای مسافری به مشهد و افزایش ظرفیت بیش از دو درصد، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

مدیرعامل راه آهن خراسان بیان کرد: ظرفیت جابجایی روزانه در تابستان امسال 95 رام قطار و با ظرفیتی بالغ بر 36 هزار و 462 مسافر روزانه در محور ریلی خراسان رضوی و منتهی به مشهد مقدس است. پیش فروش بلیط های تابستانی مشهد مقدس نیز از 21 خردادماه سال جاری آغاز و حرکت این قطارها نیز از ابتدای تیرماه و تا اواسط مهرماه ادامه می یابد.

ضیایی مهر تاکید کرد: در برخی از خطوط مانند خطوط کرج به مشهد تعداد رام قطار به دو رام در روز و مشهد به قم تحت پروژه حرم تا حرم به سه رام قطار در روز افزایش داده ایم. همچنین ظرفیت قطارهای مسافری شهرستانهای ماهشهر، اندیمشک، شوشتر و همدان افزایش یافته، قطار بین المللی نخجوان به مشهد را نیز در برنامه های تابستانی قطارهای بین المللی راه آهن خراسان رضوی قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه اعزام قطارهای مسافری از 27 مبدا در سطح کشور به خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس به صورت مستقیم وجود دارد، گفت: رفت و آمد حدود 50 درصد از قطارهای مسافری تابستان در شبکه ریلی کشور مختص به مشهد مقدس و جابجائی زائرین امام هشتم (ع) می باشد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.