| کد خبر: 133299 |

هماهنگی سازمانهای امدادی وخدماتی درسفرهای جاده ای برای طرحهای ویژه ترافیکی پیش رو

بر اساس آمار دستگاه های تردد شمار از 25 اسفند سال 95 تا 15 فروردین 96 شاهد رشد10/3 درصدی تردد در کشور بودیم و براساس آمار پزشکی قانونی در این ایام کشور7/7 درصد کاهش تلفات را نسبت به سال قبل تجربه کرد و آمارها بیانگر کاهش میزان تلفات انتقال مصدومین به مراکز درمانی است که حکایت از سرعت عمل واحدهای امدادی است و این موضوع در حالی است که آمار تولید خودرو و شماره گذاری و سفرهای هموطنان با خودروهای شخصی افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

تین نیوز

مهندس داودکشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  در این مراسم با  اشاره به حجم قابل توجه سفرهای نوروزی جاده ای هموطنان اظهار داشت : بر اساس آمار دستگاه های تردد شمار از 25 اسفند سال 95 تا 15 فروردین 96 شاهد رشد10/3 درصدی تردد در کشور بودیم و براساس آمار پزشکی قانونی در این ایام کشور7/7  درصد کاهش تلفات را نسبت به سال قبل تجربه کرد و آمارها بیانگر کاهش میزان تلفات  انتقال مصدومین به مراکز درمانی است که حکایت از سرعت عمل واحدهای امدادی است  و این موضوع در حالی است که آمار تولید خودرو و شماره گذاری و سفرهای هموطنان با خودروهای شخصی افزایش قابل ملاحظه ای داشته است .

 

​به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با ارائه این آمار که تردد جاده ای در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12/1 درصد رشد داشته ، همینطور در ماه اردیبهشت سال جاری رشد 9/9 درصدی نسبت به سال قبل بوده است ، افزود:  به صور متوسط در دو ماهه 96 نسبت به دو ماهه سال قبل حدود  5 / 10 درصد رشد تردد در کشور اتفاق افتاده است. آمار مربوط به پلاک خودروها نیز بر این موضوع صحه می گذارد و به همین دلیل رشد ترددها محتمل است.

 

وی در ادامه به آمادگی بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای برای برگزاری طرح ویژه ایام بزرگواری امام راحل (ره) اشاره کرد و گفت : هماهنگی لازم با تشکل های صنفی و شرکت های حمل و نقل مسافری برای جابه جایی و تامین نیازهای زائرین صورت گرفته است و عملیات لازم جهت ایمن سازی و آماده سازی  راه های منتهی به حرم به انجام گردیده و یا در حال انجام است.

 

مهندس کشاورزیان در خصوص برنامه ریزی و طرح ویژه سفرهای تابستانی نیز توضیحاتی داد  و تصریح کرد : با توجه به تقارن ابتدای تابستان با تعطیلات عید فطر، و الگوی سفرهای مردم کشور، پیش بینی می شود که سفرهای تابستانی مسافران پیش از عید فطر و از چهارشنبه 31 خرداد، آغاز شود. بر همین اساس پیشنهاد می شود که طرح ویژه تابستانی از تاریخ چهارشنبه آغاز و تا یکم مهرماه نیز ادامه داشته باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیش بینی توزیع سفرهای هموطنان و کاهش حجم ترافیک با توجه به تجربیات گذشته و مدل های سفر نیز خبرداد .

 

بر اساس این گزارش سردار تقی مهری رئیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این نشست ، با تقدیر و تشکر از تلاش تمامی سازمانها و ارگانهای دست اندرکار در سفرهای جاده ای و خدماتی که ارائه می شود اظهار داشت : با هماهنگی هایی که در این نشست صورت خواهد پذیرفت و با اقدامات انجام یافته  مراسم ارتحال امام (ره) به نحو شایسته ای انشااله انجام خواهد شد و براساس تصمیمات ستاد و استان های مبدا کاروان زائران طرح های ویژه ترافیکی  به مورد اجرا قرار گرفته و عملیاتی خواهند شد و در این ایام عوارض مسیرهای منتهی به مرقد امام مانند اتوبان-قم تهران رایگان خواهد بود همچنین کاروان های اتوبوسی زائران نیز توسط تیمهای پیش بینی شده اسکورت خواهند شد.

 

وی افزود: پیش بینی ها حاکی از  این است که در ساعات پایانی روز و بعد از ظهر سفرهای زائران مرقد امام (ره) آغاز شوند و تقاضا داریم که به دلیل فشردگی برنامه در نیم روز عصرگاهی، رانندگان و مسافران بیش از گذشته به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند.

 

سردار مهری از مردم خواست تا به اطلاعیه ها و مسیرهایی که از طریق رسانه های عمومی اطلاع رسانی می شود، دقت داشته باشند.

 

وی در ادامه عنوان کرد : جزئیات بیشتر در مود ابعاد این طرح در روزهای آتی از طریق رسانه های جمعی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

به گفته  رئیس پلیس راهور ناجا طرح ویژه ترافیکی تابستانی نیز از اول تیرماه آغاز خواهد شد و به دلیل مقارن شدن با تعطیلات عید فطر تمام دست اندرکاران و سازمانهای امدادی ، انتظامی و خدماتی از جمله راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور آماده باش هستند.

 

 وی پیش بینی کرد ، با توجه به احتمال افزایش ترافیک در محورهای کم ظرفیت  مانند مسیر کندوان و هراز احتمال اعمال محدودیت های ترافیکی در این گونه  راهها وجود دارد.

 

سردار مهری ابراز امیدواری کرد که هموطنان با رعایت قوانین و مقررات در سال جاری به ویژه سفرهای تابستانی ، آمارسوانح و حوادث و تلفات جاده ای روند کاهشی مناسبی داشته باشد .

 

این گزارش می افزاید در ابتدای این نشست سردار محمد حسین حمیدی فرمانده پلیس راه کشور گزارش کاملی از آمار سوانح و تلفات رانندگی درون و برون شهری در سال 1395 و ایام نوروز ارائه همچنین تعدادی از اعضای کمیته نیز گزارشی از آمادگی ، اقدامات و برنامه های خود پیرامون طرح های ویژه ترافیکی ارائه کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.