| کد خبر: 13183 |

تأمین فاینانس ۲ میلیارد دلاری برای برقی کردن خط‌آهن تهران - مشهد

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی از تامین مالی خارجی (فاینانس) ۲ میلیارد دلاری پروژه برقی کردن خط آهن تهران-مشهد خبر داد.
 
عباس آخوندی با اشاره به تاکید بر ایجاد تحول در شبکه ریلی کشور، اظهار کرد: در این راستا به منظور تامین مالی خارجی پروژه برقی کردن راه‌آهن تهران- مشهد به مبلغ 2 میلیارد دلار به تصویب شورای اقتصاد رسید.
 
وی با بیان این‌که زمان اجرای این طرح 42 ماه پس از عقد قرارداد تامین مالی است، افزود: با اجرای این پروژه سرعت سیر قطار به 200 کیلومتر در ساعت می‌رسد و بدین ترتیب با احتساب توقف ها، قطارهای مسافری فاصله تهران- مشهد را 6 ساعته طی خواهند کرد.
 
وزیر راه و شهرسازی افزایش ظرفیت جابجایی مسافر از 13 میلیون نفر در سال به 34 میلیون نفر را از دیگر مزیت‌های برقی کردن راه‌آهن تهران-مشهد اعلام کرد.
 
در جلسه دوشنبه هفته جاری شورای اقتصاددرخواست وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح برقی کردن خط آهن تهران- مشهد با استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از توضیحات وزیر راه و شهرسازی به تصویب رسید.
 
یکشنبه هفته گذشته  نیز قرارداد طرح برقی سازی خط آهن تهران- مشهد به امضای مدیرعامل گروه مپنا، مدیرعامل راه آهن و مدیران عامل دو شرکت چینی CMC و SUPOWER  رسید.
 
با امضای این قرارداد اصلاح و احداث خط موجود برای سرعت 200 کیلومتر بر ساعت، احداث شبکه برقی راه آهن برای سرعت 250 کیلومتر بر ساعت و تامین و نگهداری 70 دستگاه لکوموتیو برقی به عهده کنسرسیوم ایرانی– چینی گذاشته شد.
 
همچنین تامین و نگهداری ماشین آلات و تامین و نگهداری شبکه بالاسری، احداث مرکز کنترل اسکادا و همچنین تعمیر و نگهداری کل پروژه به مدت 5 سال بر عهده کنسرسیوم یاد شده است.
 
قرارداد مذکور به صورت EPC و تامین منابع مالی آن به صورت فاینانس از خط اعتباری کشور چین تامین شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • قربانعلی بیک 0 0

    رویکرد اعلام شده جناب اقای وزیر بسیار امیدوار کننده است ولی با توجه به برنامه زمانی اعلام شده این نگرانی که درگیرشدن در بازسازی خط زمان پروژه را بیافزاید تشدید میگردد و این در حالی است که با نگاه دولت یازدهم باید در فرصت باقیمانده شیرینی حداقل یک خط برقی برای مردم احساس شود تا این حمایت در سالهای اتی نیز ادامه یابد