| کد خبر: 86781 |

◄مردم از قطارهای با کیفیت و گران‌قیمت استقبال می‌کنند

تین‌نیوز| مدیرعامل شرکت حمل‌و نقل ریلی رجا اعتقاد دارد که ورود ۲۳۰ واگن جدید و خروج واگن‌های بالای ۴۵ سال باعث استفاده بهتر از ظرفیت ریلی کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، پرترددترین مسیر در ایام نوروزی مسیر تهران- مشهد بود که براساس آمار به‌دست آمده مسافران این مسیر بیشتر از قطارهای با کیفیت و گران‌قیمت استقبال کرده بودند و ظرفیت خالی مربوط به قطارهای سن بالا و بعضا اتوبوسی ارزان‌قمیت بوده است به همین دلیل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قصد دارد که برای نوسازی ناوگان ریلی کشور حدود ۲۳۰ دستگاه واگن جدید به شبکه ریلی در سال جاری اضافه کند که تعداد ۱۱۲دستگاه از این واگن‌ها جدید و نو هستند و حدود ۱۱۸دستگاه از این تعداد به طور کامل بازسازی شده‌اند.

همچنین مقرر شده که همزمان با ورود ۲۳۰ دستگاه واگن جدید به شبکه ریلی ۲۳۰ دستگاه واگن فرسوده بالای ۴۵ سال هم از شبکه ریلی کشور خارج شود به‌طوری که از سال آینده هیچ واگن مسافری بالای ۴۵ سال در شبکه ریلی مشاهده نخواهد شد مگر اینکه این واگن‌ها به طور کامل بازسازی ۱۰۰درصدی شده باشند.

ضریب اشغال۸۲درصدی قطارهای نوروزی رجا
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ضریب اشغال قطارهای نوروزی درسال 95 نسبت به سال 94 رشد ۸درصدی داشته است به‌طوری که در شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجا ضریب اشغال قطارهای نوروزی در سال گذشته ۷۴درصد بوده که امسال این ضریب اشغال به ۸۲درصد رسیده است.

با نظرسنجی‌های روزانه‌ای که از یک میلیون مسافر شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجا در طول شبکه ریلی انجام گرفته، مشخص شده که سطح رضایتمندی مسافران از قطارهای کیفی و گران قیمت بیشتر بوده است به‌طوری که قطار زندگی که از قطاری لوکس درشبکه ریلی کشور به شمار می‌آید در آغاز سفرهای نوروزی ضریب اشغال قابل قبول ۶۵درصدی از خود به جای گذاشت.

در این راستا سیدحسن موسوی‌نژاد، مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا اعتقاد دارد که مشکل بخش ریلی کشور نحوه ارائه سطح خدمات است و ورود ۲۳۰ واگن جدید و خروج واگن‌های بالای ۴۵ سال در راستای ارتقای سطح خدمات باعث استفاده بهتر از ظرفیت ریلی کشور خواهد شد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • saman 0 0

    بله مردم قطار با کیفیت دوست دارند ولی بیشتر قطار سریع السیر را دوست دارند چرا در مدت کوتاهی به مقصد میرسد بعد پیشنهادی دارم در ژاپن سه نوع بلیط قطار هست اگر تحقیق کنید قطاری که فقط در مبدا و مقصد می ایستد بلیط گرانی دارد قطاری که اکثر ایستگاههای اصلی می ایستد که کمی ارزان تر است ودر اخر قطاری در همه ایستگاه می ایستد و ارزانترین نوع قطار است من پیشنهادی دارم ما هم در ایران مانند ژاپن قطاری به طور آزمایشی راه اندازی کنیم که مانند تهران مشهد که فقط مبدا و مقصد بایستد زمان رسیدن به ۵.۵ ساعت خواهد رسید و این را بطور ازمایشی بلیطش را هفتگی پیش فروش کنیم تا میزان اسقبال ببینیم و نامش را هم قطار تهران مشهد بدون توقف میتوان گذاشت اگر طرح مورد استقبال واقع شد بطور عملی ان را اجرا کرد

  • vahid 0 0

    با سلام من با نظر بالا موافقم ایران هم میتواند چند نوع قطار داشته باشد مثل ژاپن، صرفه اقتصادی این قطار بدون توقف تهران مشهد این هست که گرانتر از سایر قطار ها میباشد همچنین بعلت نداشتن توقف و ترمز کردن سوخت کمی مصرف خواهد شد فاصله تهران تا مشهد ۹۰۰ کیلومتر هست که ۵ ساعته میرسد همچنین کسانی که بلیط مشهد را میخرند بطور مثال در سمنان پیاده نمیشوند چون که میروند بلیط ارزان تر تهران سمنان را میخرند بطور مثال مسافر سمنان چرا بیاید هشتاد هزار تومان بلیط تهران مشهد بدهد می اید با بیست هزار تومان مثلا سوار قطار تهران سمنان میشود. این طرح تهران مشهد بدو ن توقف قابل مطالعه هست حتما کسانی هستند که حاضرند به جای ۱۳ ساعت و هشت ساعته در پنج ساعت برسند و بهای بیشتر انرا بدهند سه ساعت زمان کمتر خیلی برای مسافران تهران مهم است