| کد خبر: 93750 |

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد:

صنعت خودرو تا زمانی که دولتی است پیشرفت نمی کند

تین نیوز | یك عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام این كه تا زمانی كه چتر حمایت دولت بر روی صنعت خودروی ایران قرار دارد و خودروسازی كشورمان به بخش خصوصی واقعی واگذار نشده، قطعاً تحرك و ارتقای جدی را در این صنعت شاهد نخواهیم بود، گفت: در این میان، سرمایه‌گذاری خارجی و مشاركت و همكاری با خودروسازان اروپایی با توجه به تأثیر مثبتی که می تواند بر صنعت خودروی داخلی، داشته باشد مؤثر خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، سید حمیدرضا كاظمی افزود: البته این همكاری به تنهایی سبب تحقق پیشرفت صنعت خودروی ایران نخواهد شد و نمی تواند پاسخ‌ گوی انتظاری كه از این صنعت می‌‌ رود باشد که در این ارتباط، می توان تجربه ناموفق همكاری با برخی شركت های خودروساز خارجی در گذشته را مثال زد.

وی با اشاره به این كه علت اصلی عدم موفقیت خودروسازان ایران، دولتی بودن آنهاست، اظهار كرد: تا زمانی كه شركت‌ های خودروساز كشورمان به بخش خصوصی واگذار نشده و آنها به بازار رقابت جهانی وارد نشوند، این همكاری نتیجه مثبتی برای صنعت خودروی داخلی به همراه نخواهد داشت.

كاظمی با بیان این كه بسیاری از شركت‌ های خودروساز خارجی كه امروز در دنیا حرفی برای گفتن دارند، همزمان با برخی از شركت ‌های خودروساز داخلی آغاز به فعالیت نمودند، تصریح كرد: امروز خودروسازان ایران كه توسط بخش دولتی اداره می شوند، نتوانستند همپای خودروسازان جهان كه توسط بخش خصوصی اداره می شوند، به رشد و توسعه مورد نظر دست یآبند.

وی با اشاره به این كه باید فكری اساسی به حال شركت های خودروساز ایران بشود و واگذاری این شركت ‌ها به بخش خصوصی و سرمایه ‌گذاری این بخش، در صنعت خودرو، می ‌تواند این صنعت را از شرایط فعلی نجات دهد، اظهار كرد: در غیر این صورت و تکرار قراردادهای قبلی با خودروسازان خارجی، اتفاق چندانی در فضای پَسابرجام رُخ نخواهد داد و خودروسازان داخلی نیز به فكر ارتقای تولیدات خود نخواهند بود.

كاظمی با بیان این كه خودروسازان داخلی به جهت دولتی بودن، كمتر در اندیشه ارتقاء هستند و در بازار رقابتی قرار ندارند و مصرف كننده داخلی نیز به اجبار باید خودروهای تولیدی را خریداری نماید، تصریح كرد: صنعت خودروی ایران در این سال‌ ها به منظور حفظ اشتغال و حمایت از تولید داخل، همواره زیر چتر حمایت دولت قرار داشته و لذا باید فكری برای خصوصی سازی این صنعت بشود تا خودروسازان ایرانی به تدریج بتوانند در فضای رقابتی وارد بازار جهانی شوند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأكید بر این كه تا زمانی كه صنعت خوروی ایران زیر چتر حمایت دولت قرار دارد و خودروسازی ایران دولتی است، قطعاً پیشرفت،  تحرك و ارتقای جدی در این صنعت رُخ نخواهد داد، خاطرنشان كرد: باید حمایت دولتی در بازه زمانی مشخصی از صنعت خودرو برداشته شود تا این صنعت به معنای واقعی کلمه خصوصی شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.