| کد خبر: 86782 |

در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد:

◄ نحوه ساماندهی و مدیریت موسسات اتومبیل کرایه

تین‌نیوز| لایحه نحوه ساماندهی و مدیریت موسسات اتومبیل کرایه (آژانس‌ها) و شرکت‌های مسافربری درون‌شهری برای بررسی بیشتر به مدت دو هفته به کمیسیون‌های مختلف شورای شهر ارجاع شد.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز از دویست‌وپنجاه‌وچهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اعضای این شورا بررسی لایحه نحوه ساماندهی و مدیریت موسسات اتومبیل کرایه و شرکت‌های مسافربری درون‌شهری را به‌عنوان دومین دستور جلسه مورد بررسی قرار دادند.

این لایحه که از سوی اعضای کمیسیون حمل‌و‌نقل و عمران برای بررسی به شورای شهر آورده شد جهت تصویب کلیات در صحن علنی مورد بحث قرار گرفت و احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل شورای شهر  پیشنهاد توجه به بند، بند آن‌را خواستار و از اعضای شورا تقاضا کرد، جزییات این طرح در کمیسیون‌های مختلف شورا بررسی شده تا دیگر کمیسیون‌ها نیز نظرات خود را در  این‌باره ارائه کنند.
 
مهدی چمران در تائید سخنان رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل شورای شهر، گفت: با توجه به این‌که موضوع ساماندهی آژانس‌های پایتخت دارای بار حقوقی است و باید کمیسیون حقوقی شورا نیز در این‌باره نظر خود را اعلام کند، تصریح کرد: صنف موسسات کرایه مایل است که زیر نظر شهرداری به فعالیت خود بپردازند و در دولت دهم نیز اقداماتی در راستای نظم بخشیدن به این بخش صورت گرفت اما، در نهایت آژانس‌ها زیر نظر اتحادیه مربوط به کار خود ادامه دادند و چنان‌چه این بخش از حمل‌و‌نقل عمومی تحت نظر صنف اداره شود ناگزیر از کسب مجوز از وزارت بازرگانی خواهد بود.
 
در ادامه محسن سرخو با عنوان رئیس کمیته حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران با بیان این‌که بررسی‌های لازم درارتباط با اعمال نظارت تاکسی‌رانی بر آژانس‌ها انجام شده است، اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد سازمان تاکسی‌رانی قادر نخواهد بود علاوه بر نظارت بر 75 هزار تاکسی بر آژانس‌ها نیز نظارت کافی داشته باشد، لذا شاید لازم باشد معاونتی در این ارتباط در معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران ایجاد شود.
 
علیرضا دبیر که ریاست کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر را بر عهده دارد در توضیح خود پیرامون بحث ساماندهی موسسات اتومبیل کرایه، ابراز داشت: پیش‌تر شهرداری تهران با پیشنهاد لایحه‌ای در ده بند، به شورا ارائه کرد که کمیسیون حمل‌و‌نقل با عملکرد خوب خود در این‌باره، ده بند پیشنهادی شهرداری را به 40 بند ارتقا داد و لذا پیشنهاد می‌شود این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های مربوطه جهت بررسی بیشتر ارجاع داده شود.
 
این گزارش حاکی از آن است‌ که لایحه نحوه ساماندهی و مدیریت موسسات اتومبیل کرایه (آژانس‌ها) و شرکت‌های مسافربری درون‌شهری به‌مدت دو هفته به کمیسیون‌های مختلف شورای شهر فرستاده شد تا اعلام نظر نهایی در این‌باره پس از بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد.
 
به گزارش تین‌نیوز جلسه دویست‌وپنجاه‌وچهارم شورای شهر تهران که در آستانه روز تاسیس شوراها به فرمان امام خمینی که مصادف با نهم اردیبهشت‌ماه است برگزار شده بود، جهت حضور اعضای آن در مرقد مطهر امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل زودتر از روزهای قبل تعطیل شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    با دروغگویی بهره ای برای خود و دیگران نخواهید ساخت. برعکس و در حقیقت، آژانس ها نه تنها تمایل به دخالت های غیرمنطقی شهرداری ندارند، بلکه با مبارزه و دفاع از حقوق صنفی خود در مقابل مجموعه متحد شما با شهرداری تهران تا کنون صنف خود را از تحمل هرج و مرج و فساد موجود و حاکم در سازمان تاکسیرانی تهران حفظ کرده اند. همانطور که پلیس راهور و غیره و همه چیز را نیز، صرفاً بعنوان محدوده و تحت سلطه و دخالتهای خود و شهرداری تهران می خواسته اید و تا کنون مخالفت شده و نتوانستید. همانطور که توسط سازمان تاکسیرانی و شرکتهای خصوصی نامشروع خود، طی هشت سال اخیر تمام حقوق مسافران تاکسی و تاکسیرانان و مسافربرهای شخصی و شهروندان تهران را در حوزه حمل و نقل درونشهری چپاول کردید و به خود تبریک گفتید و با پول چپاول شده از حق رانندگان و از بیت المال جشن ها و همایش ها و انتخاب کذائی زیرمجموعه نمونه نزد خود به پا کردید و در غم رانندگان شادی کردید!! با اوضاعی که برای صنف تاکسیرانی توسط سازمان تاکسیرانی طراحی کرده اید و اخبار و شواهد فاجعه بار روزانه که شهروندان و مردم شاهد هستند، نه نظم و منطق باقی مانده، نه مسافر جرأت استفاده از حمل و نقل عمومی موجود را دارد و نه رانندگان امنیّت شغلی لازم در محل اشتغال روزانه خود را دارند، که در واقع امر، این همان طرح و اهداف اصلی خودتان است که با فلج کردن شاغلان موجود، منافع گزوهی و اشتغال خصوصی خود را جایگزین آنها سازید، خواه با قطع کردن بیمه صنفی تاکسیرانان و با فریب عدم حمایت از سوی سازمان تاکسیرانی تهران باشد و یا از سوی سایر انواع ترفندهای ممکن!. در اوضاع فعلی و با تحقق طرحهای تخریبی موجود طی ۸ سال اخیر توسط شهرداری تهران، فعلا هنوز، و، بطور نسبی همیشه و در هر حال، بخاطر جدایی از مطامع نظارتی شهرداری تهران، تنها وسیله منظم و منطقی و قابل اعتماد موجود همین آژانسها هستند که اتفاقاً بزرگترین موی دماغ کسب خصوصی شما هم محسوب میشوند.

  • 0 0

    مشکل آژانس ها چیست که می خواهید ساماندهی کنید. سیستم فشل تاکسیرانی را جمع کنید کافی است. سالها است که از فرودگاه مهرآباد خارج می شوی تاکسی ها لباسهایت را تیکه پاره می کنند. آژانس ها کسب و کار محلی هستند و بسیار ایمن تر و مطمین تر از تاکسی های بی سیم خدمت رسانی می کنند تازه ارزان تر هم هستند. چرا می خواهید به بهانه قانون این سیستم خوب را که با مکانیزم بازار کار می کند خراب کنید. این لایحه دقیقا خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است. نمایندگان محترم مردم اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری مرهمت کنید کار در این زمینه نکنید.