| کد خبر: 71299 |

◄ از کمپین مردمی در هوانوردی پیشگیری کنیم

تین نیوز | تفاوت گروه مردمی و کمپین های مردمی در طول عمر و اهداف آن است. در سال های اخیر کمپین های مردمی متفاوتی در جامعه ایجاد شد و پس از مدتی به فراموشی سپرده شد اما نکته حائز اهمیت در این میان، تولد یک کمپین مردمی و حساس شدن بخشی از اقتصاد و یا جامعه است که نشان دهنده اهمیت آن در جامعه است.

در حوزه هوانوردی، کمپین نانوشته پیاده نشدن از هواپیما در پی تاخیرهای پرواز و یا شوق و اشتیاق تماس تلفنی با رسانه ها در فرودگاه در مواجهه با تاخیر، از جمله تحرکات اجتماعی این روزهای صنعت هوانوردی است؛ اتفاقاتی که به تدوین دستورالعمل حقوق مسافر با صدها حاشیه و گلایه منجر شد.

یکی از بزرگ ترین و مهم ترین وظایف مشاوران رسانه، ارتباطات و فرهنگی، هشدار و پیشگیری از اتفاقات آتی، تصمیماتی است که به صورت مستقیم با مردم و جامعه در ارتباط است. پیشگیری واکنش های اجتماعی در پی اجرای دستورالعمل ها، رسالت مهمی است که در اتاق های فکر حوزه های متفاوت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی صورت می پذیرد.

اجرای ماده 161 قانون پنجم توسعه در خصوص آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما و به بیانی دیگر، شناور سازی نرخ بلیت از جمله موارد مهمی است که علاوه بر چگونگی تخصصی و فنی آن، نیازمند پیشگیری بحران های اجتماعی آتی است.

باید بی پرده سخن گفت؛ در شرایط کنونی اقتصادی کشور و گلایه های شرکت های هواپیمایی در خصوص مشکلات مالی سال های اخیر و بر اساس تجربه های مشابه در سایر صنایع داخلی، شناور سازی و آزادسازی نرخ بلیت به صورت قطع به گران سازی نرخ بلیت نسبت به قیمت فعلی منجر خواهد شد. حال باید به این نکته اشاره داشت که کدام شرکت هواپیمایی داخلی، خود را در معیار خدمت رسانی صحیح و ارتقای کیفیت، پایین تر از رقبا می داند که نرخ بلیت خود را ثابت نگاه دارد و یا آن را در برخی مسیرها، کاهش دهد؟ با توجه به آزاد سازی عوارض فرودگاهی، ایرلاین ها ناخودآگاه به سوی افزایش نرخ بلیت قدم خواهند گذاشت و مردم، تنها منبع جبران هزینه ها، در یک فشار اقتصادی قرار خواهند گرفت و واکنش آنها به افزایش نرخ بلیت را باید مورد بررسی قرار داد.

تحریم شرکت های هواپیمایی و عدم بهره گیری از آن و جایگزین کردن سیستم های دیگر ارتباطی مانند حمل و نقل ریلی، جاده ای و ... نخستین واکنش حتمی آنها خواهد بود. در پی این واکنش طبیعی، سهم 3 درصدی حمل و نقل هوایی قطعا کاهش می یابد و چاره پرکردن ظرفیت پرواز، نخستین چالش صنعت خواهد بود.

علاوه بر کمپین احتمالی تحریم حمل و نقل هوایی که به مرور و با توجه به وضعیت معیشتی مردم پیش می آید، کمپین های ناخودآگاه حداکثر استفاده از هزینه پرداختی به ایرلاین و عدم انعطاف مسافر نسبت به کوچک ترین خطای پرسنل ایرلاین ایجاد می شود؛ خطایی که تنها از سوی مسافر، برداشت می شود و در این میان، چالش های برخورد با مسافر مانند همیشه ایجاد خواهد شد.

باید به این نکته مهم اشراف داشت که حوزه هوانوردی کشور همواره از عدم برنامه ریزی صحیح در جهت تاثیرگذاری بر افکار عمومی ضربه خورده است. چه بخواهیم و چه نخواهیم، صنعت هوانوردی با وجود بهره گیری از صدها تخصص در نوک پیکان روبرویی با مردم قرار دارد و هرگونه پیامی که میان صنعت و مردم رد و بدل می شود، تاثیر مستقیمی بر بهداشت روانی جامعه دارد. احساس امنیت و آسایش مردم در گرو توسعه و رونق صنعت هوانوردی است. افکار عمومی نسبت به هوانوردی را دست کم نگیریم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    سلام واکنش مردم در حقیقت زائیده کنشهای موجود در صنعت است، به عقیده اینجانب تا مطالبه گری رخ ندهد اتفاق خاصی برای این صنعت نمی افتد پس برای اصلاح امور نیازمند تغییر هستیم و برای تغییر نیازمند فشار …