| کد خبر: 249333 |

آشنایی با خدمات بلیط هواپیما (خدمات VIP و CIP)

به طور معمول خدمات VIP به افرادی که دارای مقام های سیاسی و اجتماعی بالا هستند داده می شود. خدمات VIP را نمی توانید در صورت پرداخت پول بیشتر هنگام خرید بلیط هواپیما دریافت نمایید.

تین نیوز

شاید تا به حال برایتان سوال پیش آمده باشد که خدمات بلیط هواپیما با خدمات VIP و CIP به چه کسانی داده می شود؟ و یا این خدمات شامل چه مواردی می شوند؟ به طور معمول خدمات VIP به افرادی که دارای مقام های سیاسی و اجتماعی بالا هستند داده می شود.

به گزارش تین نیوز ، خدمات VIP را نمی توانید در صورت پرداخت پول بیشتر هنگام خرید بلیط هواپیما دریافت نمایید. اما در صورتی که می خواهید خدمات بیشتر و امکانات بالاتری نسبت به پروازهای اکونومی و تجاری داشته باشید می توانید از خدمات CIP استفاده کرده و بلیط هواپیما خود را با توجه به شرایط آن خریداری کنید. با ما همراه باشید تا در این مطلب به بررسی خدمات بلیط هواپیما با خدمات VIP و CIP بپردازیم تا تفاوت های این دو سرویس با یکدیگر را به خوبی متوجه شویم.

خدمات VIP  چیست؟

زمانی که اقدام به خرید بلیط هواپیما با خدمات VIP و CIP می کنید یکی از سوالاتی که می تواند برایتان پیش بیاید این است که خدمات VIP چیست و چه مفهومی دارد؟ VIP مخفف عبارت VERY IMPORTANT PERSON به معنای شخص بسیار مهم است. معمولا افرادی که دارای جایگاه های سیاسی و اجتماعی بالایی هستند به منظور تامین امنیت در طول پرواز از این خدمات استفاده می کنند. خدمات VIP قبل از شروع پرواز آغاز شده و تا بعد از آن نیز ادامه پیدا می کند. در خدمات VIP برای فرد مورد نظر یک محافظ شخصی گمارده می شود و همچنین در طول پرواز با دوربین های امنیتی همه چیز کنترل می گردد.

خدمات VIP شامل چه کسانی می شود؟

حال که با مفهوم خدمات VIP آشنا شدیم بهتر است به این سوال نیز پاسخ دهیم که خدمات VIP شامل چه کسانی می شود؟ به طور کلی اگر فردی هستید که رتبه سیاسی و اجتماعی بالایی دارید و حفظ امنیت تان مهم ترین مسئله شما در طول پرواز است بهتر است که از خدمات VIP در هنگام خرید بلیط هواپیما استفاده کنید. وزرا، دیپلمات های بین المللی، مدیران رده بالا شرکت های دولتی، مدیران رده بالای کشوری، رییس جمهور، شخصیت های سیاسی برجسته و غیره می توانند جز افرادی باشند که از خدمات بلیط هواپیما با خدمات VIP و CIP استفاده نمایند.

خدمات VIP شامل چه چیزهایی می شود؟

تا به اینجا متوجه شدیم که خدمات VIP به چه معنا است و همچنین چه کسانی می توانند از آن استفاده کرده و بهره ببرند. بهتر است که در این قسمت از مطلب به این سوال بپردازیم که خدمات VIP شامل چه چیزهایی می شود؟ زمانی که می خواهید از خدمات بلیط هواپیما با خدمات VIP و CIP استفاده کنید باید به خوبی با لیست خدماتی که به شما ارائه می شود آشنا باشید. در صورت استفاده از خدمات VIP بعد از ورود به فرودگاه به کارت پرواز شما دریافت می شود و تمام بارها و چمدان هایتان از شما تحویل خواهد گرفته شد.

بیشتر بخوانید؛

بلیط هواپیما نیم بها برای چه کسانی است؟

چطور بلیط پروازهای داخلی را کنسل کنیم؟

سپس شما را از طریق گیت حراست عبور می دهند و در یک سالن یا یک رستوران اختصاصی از شما پذیرایی به عمل می آید. به طور معمول فردی که از خدمات VIP بهره می برد تا پای پله های هواپیما همراهی می شود. برای رسیدن به هواپیما نیز شما را با یک وسیله نقلیه مخصوص جا به جا می کنند و نیازی نیست که سوار اتوبوس مخصوص پروازهای اکونومی بشوید. لازم به ذکر است که خدمات VIP پرواز فقط به افراد رده بالا و دارای جایگاه سیاسی مهم ارائه می شود و شما نمی توانید با پرداخت پول بیشتر در هنگام خرید بلیط هواپیما از این خدمات بهره ببرید.

خدمات CIP  چیست؟

تا به اینجا در مورد خدمات بلیط هواپیما با خدمات VIP و CIP با خدمات VIP به خوبی آشنا شدیم و متوجه شدیم که چه کسانی می توانند از این خدمات استفاده کنند. حال قصد داریم تا به پاسخ این سوال بپردازیم که خدمات CIP چیست؟ CIP مخفف عبارت COMMERCIAL IMPORTANT PERSON به معنای شخصیت مهم تجاری است. همانطور که از نام این خدمات پیدا است در صورتی که تاجر هستید و کسب و کار گسترده ای دارید و می خواهید در فرودگاه و در طول پرواز نسبت به سایر افراد خدمات بهتری دریافت کنید باید در هنگام خرید بلیط هواپیما خدمات CIP را درخواست دهید. بزرگ ترین مزیت این سرویس این است که هر فردی می تواند با پرداخت پول از خدمات و امکانات آن استفاده کند.

خدمات CIP به چه کسانی داده می شود؟

در این قسمت از مطلب به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت که خدمات CIP به چه کسانی داده می شود؟ همانطور که قبل تر نیز اشاره کردیم خدمات CIP برای تمام کسانی که هزینه آن را بپردازند قابلیت استفاده دارد. به طور معمول تاجرها، صاحبان کسب و کارهای بزرگ، روسای شرکت های بزرگ، ورزشکاران، هنرمندان، مدیران کارخانه های بزرگ و هرکسی که توانایی پرداخت هزینه این خدمات را داشته باشد می تواند از آن بهره برده و حس متفاوتی را در طول پرواز تجربه نماید.

خدمات CIP شامل چه چیزهایی می شود؟

هنگام خرید بلیط هواپیما با خدمات VIP و CIP می توانید با پرداخت هزینه از خدمات CIP استفاده کنید. اما این خدمات CIP شامل چه چیزهایی می شود؟ در صورتی که تاجر هستید و یا از لحاظ مالی در سطح خوبی هستید می توانید با پرداخت هزینه از خدمات CIP بهره ببرید. در این صورت هنگامی که وارد فرودگاه می شوید کارت پرواز توسط مسئولان مربوطه از شما دریافت می گردد و مرحله بازرسی ها به صورت اختصاصی برای شما صورت خواهد گرفت. همچنین بعد از عبور از گیت از شما به صورت اختصاصی پذیرایی خواهد شد. در صورت استفاده از خدمات CIP شما تا پای پرواز همراهی خواهید شد و چمدان و بارتان نیز تحویل گرفته می شود. این مدل پروازی می تواند برای کسانی است که می خواهند به کارهای شخصی و بیزنسی خود بپردازند و کاری به امور معمول پرواز نداشته باشند.

تفاوت خدمات  VIP و CIP

حال که با خدمات بلیط هواپیما با خدمات VIP و CIP آشنا شدیم بهتر است که از تفاوت های آن ها نیز مطلع شویم. مهم ترین تفاوت خدمات VIP  و CIP در این است که شما از لحاظ مالی هر چقدر هم که در سطح خوبی باشد نمی توانید از خدمات VIP استفاده کنید و تنها می توانید با پرداخت هزینه از خدمات CIP بهره ببرید. دیگر تفاوت خدمات VIP و CIP در این است که هزینه خدمات VIP توسط سازمان یا شرکتی که فرد سیاسی در آن مشغول به کار است پرداخت می شود ولی هزینه خدمات CIP را خود شخص متقاضی باید پرداخت کند. در خدمات VIP مهم ترین مسئله برقراری امنیت در طول پرواز و همچنین در فرودگاه است اما در خدمات CIP بیشترین این مسئله مطرح است که فرد مورد نظر درگیر امور معمول در طول پرواز نشده و وقت آزاد بیشتری داشته باشد.

نحوه خرید خدمات بلیط هواپیما با خدمات VIP و CIP

برای خدمات بلیط هواپیما با خدمات VIP و CIP باید این نکته را بدانید که از خدمات  VIP  صرفا با هزینه بیشتر نمی توانید بهره ببرید و برای این مظور باید یک شخصیت سیاسی یا اجتماعی برجسته باشید. اما برای خرید خدمات CIP فرودگاه بین المللی امام خمینی بهتر است با توجه به محدودیت های ظرفیتی جایگاه تشریفات اختصاصی یا همان CIP از قبل نسبت به رزرو آن اقدام نمایید. بهترین زمان برای رزرو این خدمات یک هفته قبل از انجام پرواز می باشد. جایگاه خدمات CIP فرودگته بین المللی امام خمینی در مقابل برج مراقبت و به موازات ترمینال مسافری فرودگاه قرار دارد.

بیشتر بخوانید؛

اصطلاحات حرفه ای برای خرید بلیط هواپیما!

از جزییات نوشته شده روی بلیت هواپیما چه می‌دانید؟

از مهم ترین امکانات این جایگاه این است که از سه طبقه پارکینگ اختصاصی می توانید استفاده کنید. مسافران در مدت انتظار در جایگاه از امکانات متعددی نظیر اینترنت پر سرعت، میز اردو، انواع غذای گرم و سرد مناسب سفر، انواع نوشیدنی های گرم و سرد، کامپیوتر و پرینتر، اتاق ویژه افراد سیگاری استفاده نموده و در صورت نیاز به انجام امور بانکی نیز می توانند از شعب بانک سامان و بانک پاسارگاد و چندین دستگاه ATM بانکی استفاده نمایند. لازم به ذکر است که کلاس بیزینس ایرلاین های امارات، قطر، فلای دبی، ترکیش (فقط شماره پروازهای سه رقمی)، ایران ایر و ماهان صرفاً در پرواز خروجی به مقصد استانبول و دبی می توانند بدون رزرو از سرویس CIP رایگان استفاده نمایند.

جمع بندی خدمات بلیط هواپیما با خدمات VIP و CIP

اگر زیاد اهل سفر کردن باشید حتما تا به حال خدمات بلیط هواپیما با خدمات VIP و CIP به گوشتان خورده است. خدمات VIP برای افراد سیاسی مورد استفاده قرار می گیرد و امنیت مهم ترین مسئله آن می باشد. اما خدمات CIP برای هر کسی که هزینه آن را پرداخت کنید قابلیت استفاده دارد و به طور معمول تاجران، افراد رده بالا و مدیران صنعتی از آن استفاده می کنند. خدمات VIP با پرداخت هزینه بیشتر برای عموم قابل استفاده نیست اما خدمات CIP را می توانید با پرداخت هزینه بیشتر استفاده نمایید. همچنین به منظور محدودیت در ظرفیت سالن CIP فرودگاه امام خمینی بهتر است که از قبل نسبت به رزرو آن اقدام نمایید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: الی گشت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.