| کد خبر: 170641 |

◄ پروژه اصلاح مسیر فرودگاه جیرفت کلنگ‌زنی شد

مراسم کلنگ‌زنی پروژه با حضور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد، فرماندار، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان و جمعی از مسئولین انجام شد.

تین نیوز

مراسم کلنگ‌زنی پروژه اصلاح مسیر فرودگاه‌جیرفت به طول شش کیلومتر با برآورد بالغ‌بر ۱۵ میلیارد و ۴۲۱ میلیون ریال با حضور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد، فرماندار، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان و جمعی از مسئولین انجام شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، یحیی کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس‌شورای‌اسلامی از عملکرد خوب اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در تمامی حوزه‌ها تشکر کرد.

وی از مالکان که اراضی آن‌ها در مسیر قرارگرفته درخواست کرد که جهت تسریع در ساخت این محور مهم همکاری لازم را با پیمانکار و اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان داشته باشند.

در ادامه ساردوئی گفت: با توجه به اینکه جاده‌قدیم فرودگاه به منطقه که به اسفندقه و سد جیرفت منتهی می‌شود از نزدیکی باند فرودگاه عبور می‌کند و برای ایمنی پرواز مشکلاتی ایجاد می‌کرد با پیگیری‌های به عمل‌آمده عملیات اجرایی اصلاح مسیر فرودگاه‌جیرفت آغاز شد.

وی افزود: برای احداث کامل و ساخت بزرگراه به اعتباری بالغ‌بر ۸۰‌هزار میلیون ریال نیاز است و با اصلاح مسیر چندین قوس و منطقه حادثه‌خیز که در مسیر قبلی بودند حذف می‌شوند.

در ادامه هیات مذکور از پروژه راه‌های روستایی منطقه اسفندقه جیرفت بازدید کردند.

در این بازدید از راه‌های روستایی اسفندقه، راه‌های حسین‌آباد آب‌شور- قرقطوئیه، فتح‌آباد- سنگوئیه، عباس‌آباد– آشین، باغ ابراهیم، سرخوئیه سفلی و علیا– کناروئیه و پدوم آباد – قرقطوئیه بازدید شد.

طول کل راه‌های روستایی در دست‌ساخت این حوزه ۶۴ کیلومتر است که از این میزان ۳۴ کیلومتر آن آماده آسفالت است که با بهره‌برداری از این راه‌ها ۱۸۴۰ خانوار از راه روستایی مناسب بهره‌مند می‌شوند.

 میزان اعتبار هزینه شده در این راه‌ها بالغ‌بر ۳۴۱۰۰۰ میلیون ریال است و مبلغ ۱۳۸۰۰۰ میلیون ریال مطالبات پیمانکاران است.

برای تکمیل راه‌های نیمه تمام این حوزه به اعتباری بالغ‌بر ۳۷۰۰۰۰ میلیون ریال نیاز است.

از آغاز تاسیس اداره‌کل راه شهرسازی جنوب استان کرمان تاکنون ۷۸ کیلومتر راه در حوزه اسفندقه احداث و آسفالت شده است همچنین ۶۶ کیلومتر از راه‌های این حوزه بهسازی و روکش شده است.

در ادامه از محور نراب رمون نیز بازدید شد طول کل این محور تا ابتدای روستا ۳۸ کیلومتر است که تاکنون ۳۱‌کیلومتر آن آسفالت شده، دو  کیلومتر آماده آسفالت و چهار کیلومتر دیگر بازگشایی‌شده و پیمانکار در حال تکمیل زیرسازی است.

اعتبار هزینه شده در محور رمون با محور آنتنی نراب مبلغ ۹۵۰۰۰ میلیون ریال است و برای تکمیل پروژه و پرداخت مطالبات پیمانکاران ۷۵۰۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.