| کد خبر: 243000 |

◄ لیلا عراقیان، طراح پل طبیعت را بشناسیم

تین نیوز

لیلا عراقیان (زادهٔ ۱۳۶۲ خورشیدی) معمار اهل ایران است. او برای طراحی پل طبیعت در تهران شناخته می‌شود.

در رشته ریاضی دیپلم گرفت و به نقاشی هم علاقه داشت. از این که می‌دید معماری ترکیبی از ریاضیات و نقاشی است به این رشته علاقه‌مند شد. در سال ۱۳۸۰ خورشیدی در دانشگاه شهید بهشتی تحصیل در رشته معماری را آغاز کرد.

لیلا عراقیان دارای مدرک کارشناسی معماری از دانشگاه شهید بهشتی و فوق لیسانس از دانشگاه بریتیش کلمبیا است.

در سال ۱۳۸۸ خورشیدی فراخوانی از سوی شرکت نوسازی عباس‌آباد در رسانه‌ها منتشر شد و طراحی پلی در قالب یک مسابقه انجام و عملیات اجرایی آن از اواخر ۶ ماه دوم سال ۱۳۸۹ آغاز گردید. پیش از اینکه مسابقه طراحی پل طبیعت برگزار شود، مهندسان شرکت نوسازی عباس‌آباد پژوهش‌های اولیه‌ای را در خصوص ویژگی‌های این پل انجام دادند. کارشناسان این شرکت چند مورد مهم را در طراحی این پل مدنظر قرار دادند که اولین اولویت توجه به مسائل محیط زیست در طراحی این پل بود. با توجه به اینکه پل طبیعت در نقطه‌ای واقع شده‌است که تمامی شاهراه‌های پایتخت مانند بزرگراه مدرس، همت، حقانی و رسالت از بالای این پل به خوبی دید دارد، محل جانمایی آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

لیلا عراقیان که در سال ۱۳۸۴ به همراه همکارش علیرضا بهزادی شرکت سازه‌های پارچه‌ای دیبا را تأسیس کردند، پس از اجرای سازه‌های چادری پارک آب و آتش تهران، به مسابقهٔ طراحی پل طبیعت دعوت شدند و طرحشان برگزیده شد. لیلا عراقیان و علیرضا بهزادی در سال ۱۳۸۷ در مسابقهٔ طراحی پل طبیعت شرکت کردند، در سال ۱۳۸۸ طرحشان برگزیده شد و پل طبیعت در سال ۱۳۹۳ خورشیدی افتتاح گردید.

 

iranwatching_83_1557215852_tabiat-bridge-tehran

 

همچنین لیلا عراقیان در بازسازی پوشش پارچه‌ای سقف و نمای استادیوم بی‌سی پلیس در ونکوور، کانادا که توسط شرکت آلمانی هایتکس تنستایل استراکچرز انجام شد، به عنوان دستار فنی فعالیت داشته است. 

pjimage-106

 

لیلا عراقیان در مسابقه طراحی فضاهای ورزشی، دومین کنفرانس سازه و معماری ۱۳۹۰ برنده جایزه دوم شد و همچنین در مسابقه کوشک جهانی به همراه بابک رستمیان و علیرضا برهانی رتبه دوم را کسب نمود. او همچنین در دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه آمریکایی دوبی و دانشگاه آنهالت آلمان، سخنرانی‌هایی در زمینه تاریخچه سازه‌های پارچه‌ای در ایران، معرفی شرکت دیبا و پروژه پل طبیعت انجام داده‌است. وی به همراه علیرضا بهزادی در سال ۲۰۱۶ جایزه معماری آقاخان را دریافت نموده‌است. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    طراحی روی کاغذ نمیگم بی ارزشه ولی ازاین ناراحت هستم که پل طبیعت وپل طبقاتی صدر خروجی قیطریه رامن وبرادرام بابدبختی ومصیبت ساختیم ونصب کردیدم چقدرچشمامون رابرق زدوشبها نخوابیدیم چقدردستهامون سوخت وزخمی شد چقدرباجونمون روارتفاع بازی کردیم چقدر باماشینهایی که جاده رامیبستیم درگیرشدیم بایه پول ناچیز آخرش هم به نام لیلاعراقی وشهیدرجایی نوشته شدحتی اسمی ازاون شرکتی که ماکارراازاون گرفتیم وانجام دادیم نیست شرکت آذرطیف چه برسدبه ما واقعا ته بی انصافیه

  • ناشناس 1 0

    نکته اول اینکه. این طور پروژه ها همش رابطه است. نکته دوم اینکه طرح این پروژه کلا یک سازه عظیم لوله ای شکل هست که کلا محاسباتی و مربوط به رشته عمران. اصلا طرح معماری محسوب نمیشه. با کمک رابطه معروفت میکنن