| کد خبر: 256583 |

چرا مشکلات کارکنان مراقبت پرواز هنوز حل نشده است؟​

درحالی حدود ۲ ماه از جلسه کنترلرها با مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران می گذرد که به گفته این افراد، مشکلات آنها در این مدت بیشتر شده است.

تین نیوز

درحالی حدود ۲ ماه از جلسه کنترلرها با مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران می گذرد که به گفته این افراد، مشکلات آنها در این مدت بیشتر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  اواسط فروردین ماه امسال تعدادی از کارکنان بخش مراقبت پرواز و کنترلر شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مقابل این شرکت در فرودگاه مهرآباد تجمعی برگزار کرده و خواستار افزایش حقوق خود شدند.

یکی از افراد حاضر در این تجمع با اشاره به پیگیری های چند سال اخیر برای رسیدگی به درخواست های کنترلرها، گفته بود: ما خواستار رسیدگی به خواسته های صنفی هستیم. سال هاست به دنبال افزایش حقوق متناسب با شرایط کاری هستیم و در این رابطه پیگیری های فراوانی داشته ایم. امروز هم خواستار رسیدگی به این وضعیت هستیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل دریافتی کم، بسیاری از متخصصان این بخش از کشور رفته اند که این مسئله در صورت عدم رسیدگی تبعات جدی به دنبال خواهد داشت. از وزیر محترم راه و شهرسازی می خواهیم به وضعیت شرکت فرودگاهها و نحوه مدیریت آن رسیدگی کند.

در ادامه خبرنگار تسنیم موضوع را از مدیرکل روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران جویا شد. یدالله آقایی در این باره گفت: امروز تعدادی از کارکنان بخش مراقبت پرواز جلسه هم اندیشی با مدیرعامل شرکت فرودگاهها داشتند. به همین منظور جلسه پرسش و پاسخ درباره حقوق و دستمزد با حضور مدیرعامل در سالن جلسات شرکت فرودگاهها برگزار شد.

وی تصریح کرد: در قانون برای نیروهای مراقبت پرواز، حقوق وضع شده و الان دوستان درخواست هایی دارند. در جلسه هم اندیشی نظرات آنها مطرح می شود تا مشکلات حل شود.

حدود یکماه بعد خبرنگار تسنیم از مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران موضوع درخواست کارکنان مراقبت پرواز و رفع مشکلات مطرح شده از سوی روابط عمومی را پیگیری کرد.

حمیدرضا سیدی در این باره گفت: ماده 53 قانون احکام دائمی به شرکت فرودگاه ها اجازه داده  تا اساسنامه خود را به روز کند. در این راستا نیز پس از حدود 6 سال (1400/12/18) اصلاح اساسنامه شرکت فرودگاهها از سوی معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شد.

وی یادآور شد: آیین نامه جدید اداری مالی و استخدامی طی حدود 6 ماه تهیه و برای مجمع شرکت ارسال شد. بعد از تصویب مجمع شرکت که اعضای آن متشکل از 4 وزیر و رئیس سازمان برنامه و بودجه است، آیین نامه به دولت ارسال می شود.در صورت تصویب  آیین نامه اجرای قانون خاص شرکت فرودگاه ها یک سری حقوق و مزایا برای همه کارکنان شرکت اعمال خواهد شد.

سیدی با بیان این که یکی از خواسته های کارکنان تصویب سریع آیین نامه مذکور است، اضافه کرد: همه کارکنان درخواست افزایش حقوق را دارند و بر اساس ماده 84 قانون برنامه ششم توسعه که مربوط به سختی کار است، حق اشعه باید به پرتوکاران پرداخت شود. "حق اشعه" هنوز عملیاتی نشده و هیچ افزایش یا کاهش حقوقـی در شرکت فرودگاه ها نداشته ایم و همان روال گذشته طی می شود.

وی پیش بینی کرد نیمه نخست امسال و پس از تصویب اصلاح آیین نامه در مجمع شرکت و دولت، افزایش حقوق کارکنان شرکت فرودگاه ها عملیاتی شود.

به گزارش تسنیم، در حالی حدود 2 ماه از جلسه به اصطلاح هم اندیشی کارکنان بخش مراقبت پرواز با مدیرعامل شرکت فرودگاهها می گذرد که کنترلرها می گویند تنها در حرف به خواسته های آنها توجه شده و در عمل این گونه نبوده است. کارکنان بخش مراقبت پرواز همچنان درخواست رسیدگی وزیر راه و شهرسازی به نحوه مدیریت در شرکت فرودگاهها را دارند و تاکید می کنند هرگونه تاخیر در این زمینه باعث بروز خسارت هایی به بخش زیرساختی حمل ونقل هوایی کشور خواهد شد.

یکی از کارکنان مراقبت پرواز به تسنیم گفت: کنترلرها سال هاست از وضعیت معیشتی خود گلایه دارند و تداوم این وضعیت را عامل خروج سرمایه های نیروی انسانی از کشور می دانند، اما با این وجود توجهی به این خواسته نمی شود.

وی بیان کرد: متاسفانه پس از برگزاری جلسه "هم اندیشی" با مدیرعامل، تعدادی از کارکنان بخش مراقبت پرواز با مشکلاتی مواجه شده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.