| کد خبر: 239189 |

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی:

تمام مسافران خارجی فرودگاه مشهد آزمایش می‌شوند

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی گفت: تمام مسافران خارجی در فرودگاه مشهد به لحاظ پیشگیری از ورود کرونا به ویژه سویه امیکرون مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

تین نیوز

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی گفت: تمام مسافران خارجی در فرودگاه مشهد به لحاظ پیشگیری از ورود کرونا به ویژه سویه امیکرون مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی‌اصغر انجیدنی اظهار کرد: از تمام مسافران خارجی توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تست رپید گرفته و افراد مشکوک و مشکل‌دار قرنطینه خواهند شد.

وی بیان کرد: با درگیری اکثر کشورهای دنیا به سویه امیکرون از هفته‌های گذشته اقدامات مختلفی در خصوص پیشگیری از ورود به موج ششم انجام شده که کنترل ورودی‌های مشهد از دسته اقدامات انجام شده است.

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از سویی دیگر موضوع بیماریابی و تست‌های انجام شده از اطرافیان مبتلایان به کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور چشمگیری افزایش یافته است؛ به طوری که شاخص تعداد افراد رهگیری در مناطق زیر پوشش این دانشگاه از متوسط کشوری بالاتر است.

انجیدنی افزود: همچنین نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین صنوف، مدارس و تمام گروه‌ها، تداوم فعالیت مراکز منتخب کرونا که برخی از آن‌ به صورت شبانه‌روزی دایر است، پیش‌بینی افزایش تخت‌های بستری و ارتقای کیفیت درمان و گسترش مراکز تشخیصی کرونا شامل فراهم شدن انجام رپید تست در ۴۷ درمانگاه خصوصی و کلیه آزمایشگاه‌ها از دیگر اقدامات مورد تاکید بوده است.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم علاوه بر توجه به واکسیانسیون و تعجیل در دریافت دوز سوم در صورت داشتن علائم مشکوک ابتدا با سامانه ۱۹۱ تماس گرفته و یا به نزدیکترین مرکز سرپایی مراجعه کنند. همچنین توصیه می‌شود افراد مشکوک از مراجعه بی‌مورد به بیمارستان‌ها خودداری کنند چرا که بیماران نیازمند به بستری از طریق اورژانس ۱۱۵ و یا مراکز منتخب به بیمارستان‌ها ارجاع داده خواهند شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجیدنی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ورود به موج ششم کرونا آمادگی لازم را دارد.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.